nernu skrev 2014-04-25 10:18:47 följande:
Med argumentet att jaaaag minsann inte kan få några barn alls så jaaaag ska få gnälla obehindrat men inte du! Löjligt.
Det fatta väl alla att den här mamman inte kommer hata sin son. Hon var väldigt inställd på en sak och blev besviken. Hormonerna sprutar. Lägg ner.
Vill tacka för det stöd jag fått. Självklart förstår jag också reaktionerna i tråden. Vet att man inte får säga det jag sa. Några dagar har gått och jag har börjat landa i mina tankar. Några saker att reda ut.
Bilden är inte redigerad, om ni syftar på pilen så är det en markering som barnmorskan gjorde på bilden vid ultraljudet.
Jag önskar inte bort min son. Att människor uppmanar mig att adoptera bort honom är förvånande. Ni har förstås aldrig varit vilsna och upplevt något som har plockat fram en mörk tanke, men som sedan har suddats ut, kastats bort och med tiden känts avlägsen.
Vad jag menade var att graviditeten kändes för stunden tung. Så här är situationen. Vi blev gravida trots preventivmedel. Vi planerade ett tredje barn, men efter att mina universitetsstudier var avslutade. Det är en mycket krävande utbildning, speciellt som tvåbarnsmor och med en man som reser mycket. Därför kom detta som en chock. Men att göra abort kändes inte rätt. Mina söners syskon fanns där inne. Så vi bestämde oss för att detta ska vi helt enkelt klara. Jag kommer alltså att fortsätta med mina studier. Studerade även medan jag tog hand om mina söner. Det kommer att bli tufft, men jag är en fighter och kommer göra allt för att detta inte skall gå ut över barnen.
MEN jag erkänner, jag hoppades på en dotter, så är det. Jag är ärlig och tar att många tycker det är fruktansvärt att önska sig det ena eller andra. När jag förstod att hon inte skulle komma, så blev besvikelsen förmodligen så stor som den blev eftersom jag vet att jag står inför ett extra tufft uppdrag logistikmässigt. Dottern var den lilla hemliga drömmen som gjorde det lite lättare i tanken när hösten stressade mig.
Det här går över och jag kommer aldrig att ångra min tredje son. Mina känslor kommer att vara bearbetade långt innan hösten kommer. Jag kommer att älska och älskar mina prinsar över allt annat. Vad jag tar med mig från denna tråd är ni fina som såg bortom ord och förstod en människa. Min tanke kommer att vara extra öppen och förstående för andra människor efter detta vars öden och åsikter inte matchar min egna mall men som räknas lika mycket för det och är berättigade till sina känslor.