Inlägg från: Plopps80 |Visa alla inlägg
  • Plopps80

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Du kommer få utstå mycket elaka kommentarer pga detta inlägg tyvärr TS! Folk är så dumma i huvudet. Givetvis har man rätt att bli ledsen. Förstår dig till 100%. Har en dotter och en son. Det är väldigt roligt att få uppleva en av varje. Tillåt dig själv att vara ledsen. Sörj dottern du inte kommer få. Viktigt är när pojken föds att han inte är en besvikelse då. Att du försökt komma vidare. Sorgen att du inte får en dotter måste du bearbeta så det inte läggs på pojken. Jag hade varit väldigt ledsen om jag inte fått mig en dotter. Kramar!

• Plopps80
    Vincent Vance skrev 2014-04-24 02:15:12 följande:
    Kan någon förklara hur det här fungerar? Om man så gärna vill ha en dotter, är det för att man vill ha någon att måla naglarna och shoppa med eller vad handlar det om? Ett barn ska komma önskat till världen och ditt inlägg var tungt att läsa, TS. 

Japp. Vill ha en dotter att shoppa med, åka på spa med. Ha den där speciella mor och dotter relationen. Vill få bli mormor då det känns närmare än att bli farmor. Jag och min dotter går redan nu och shoppar hon är intresserad av kläder. Vi har liknande smak. Pojkar och flickor är inte alls lika även om feministena tror det. Det är stor skilnad på tjejer och killar. Jag är väldigt glad att få uppleva en av varje.
  • Plopps80
    AnnaSthlm skrev 2014-04-24 07:29:47 följande:
    Instämmer. Och jag är ändå feminist. Det finns ingen skillnad mellan kvinnor och män när det kommer till intelligens eller förmåga. Men det FINNS, generellt, skillnad mellan mor-son och mor-dotterrrelation.

Å nu imponerade du på mig med detta riktigt kloka inlägg. Härligt att det verkligen finns feminister som kan se nyanserat på saker som dessa!!!
  • Plopps80
    Lena skrev 2014-04-24 08:27:08 följande:
    Jag har alltid haft närmare relation med min far. Barnen har närmast relation med sin farmor. Vi ogillar alla att shoppa. Så det är inte alltid så, barnen blir som föräldrarna påverkar dem.

Givetvis är alla olika men man kan ju inte klandra någon för att denna önskar en dotter. Det är för många en väldigt speciell relation. Mor och dotter...
  • Plopps80
    jwrga skrev 2014-04-24 10:34:21 följande:
    Fast allt det där gör jag med min man, han gillar mode, shopping, spa mm precis lika mycket som jag gör. Om våra barn blir som oss så kommer vi kunna göra alla de där sakerna med dem oavsett kön. Du behöver ju inte enbart sitta hemma och leka med bilar bara för att det är en son. Vår son är strax över 2 och vi går ofta ut och fikar och han har redan börjat visa intresse för vad han ska ha på sig. (Sen älskar han bilar och bollar också) Stackars barn om du ger upp att försöka ha gemensamma intressen bara för att han har en snopp.

Härligt att du kan uppleva allt det med dina söner men jag tror ändå aldrig det blir samma som med en dotter. Kvinnor är kvinnor. Man förstår varandra på ett annat plan. Min flicka kan fråga mig om kroppsliga upplevelser. Hon kan jämföra sin gravidtet med min tex. Man kan ha lika mysigt med söner och man älskar sin son lika mkt men det blir ingen mor-dotter relation.
  • Plopps80
    Vincent Vance skrev 2014-04-24 11:01:43 följande:
    Och om hon aldrig vill ha barn? Alltså du verkar tro att om barnet föds med snippa kommer det att bli precis som du förväntar dig. Hört talas om individuella skillnader inom könen?

Klart det inte finns garantier men utan en dotter blir det omöjligt.
  • Plopps80
    Koppkaka skrev 2014-04-24 16:26:34 följande:
    Men snälla människa... Ta dig samman. Det är ingenting som säger att du hade fått en dotter som gillar klänningar, dockor, spa, shopping eller så iallafall. Kunde lika gärna blivit en riktig pojkflicka som älskar sport, är högljudd och bråkig och "pojkig". Sånt här har jag verkligen noll förståelse för.

Men det hade dock varit en flicka. Något TS nu inte för uppleva. Sluta dömma!
  • Plopps80
    Lurvenpajsaren skrev 2014-04-24 16:54:41 följande:
    Blir ledsen när jag läser sådant här och vilka fördomar folk har mot oskyldiga småkillar. Så de få gånger min son får utbrott på stan, som alla barn någon gång får, ska jag då också behöva känna att: A) Stackars henne som fått en pojke; hade hon bara fått en flicka så hade det där aldrig hänt B) Gud, vilken jobbig unge. Typiskt pojkar att härja sådär. Usch. Jag hoppas att min son aldrig kommer ha någon av er som sin svärmor.

Varför skulle folk tänka så? TS bryr sig väl inte om andras barn. Hon sörjer den flickan hon inte kommer få. Genom att skriva detta inlägg gör ju du dig till ett offer och det låter ärligt talat som att du sörjer att du inte har en dotter med tanke på hur du skriver. Sluta tyck synd om dig själv.
  • Plopps80

Folk är så bittra. Har noll förståelse för andras känslor. Givetvis är det skilnad på flickor och pojkar och många mammor vill ha en flicka. Du skriver hela tiden att du kommer älska din son TS och det är ju det viktigaste. Tycker det är klokt att ta tag i dina känslor och leva ut de. Många här i tråden som har pojkar låter missnöjda mellan raderna och jag tror det finns besvikelsen hos de som dömer hårdast. Varför bry sig annars?

• Plopps80
    RockTheRebell skrev 2014-04-25 05:56:54 följande:
    Mitt andra barn dog. Det var en pojke, jag har en levande son med. Jag kan säga att könet var det sista jag brydde mig om. Bara jag hade fått min bebis. Men nope.. Lycka till med din tredje fina lilla kille!

Väldigt tråkigt att ditt barn dog. Tyvärr kan man ju inte jämföra sorg. Tex är det värre för någon som förlorat sitt större barn som levt än att förlora ett barn i magen eller vid förlossningen? Ja det anser ju jag. Men det förminskar ju inte din sorg på något sätt. Sedan kan man ju inte jämföra sorgen över att inte få ett visst kön med ett dött barn. Man har rätt till sina känslor. Varje dag dör människor men inte blir man gladare i din egen sorg för det. Hoppas du snart blir gravid och får ett barn.
  • Plopps80
    Limaliie skrev 2014-04-25 07:31:48 följande:
    Bittra? Enligt dig är det skillnad på flickor och pojkar. Men inte enligt alla. Ja könet är annorlunda självklart, men resten.

Det är mer en naturlag än jag som styr att flickor och pojkar är olika.
Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!