Inlägg från: Cantik |Visa alla inlägg
  • Cantik

En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!

Eleand84 skrev 2014-04-24 11:50:51 följande:
    Jag har en son på två år och väntar nu nr två som enligt ul är en tjej, med två månader kvar till bf börjar jag bli nervös längtar förstås jättemycket och har alltid velat ha en av varje men nu börjar tankarna komma om det inte varit bättre med en kille för min sons skull, en broder att "slåss" och dela saker med? Kommer de kunna få utbyte av varandra genom livet? Hur tajta kan en syster och bror bli?
    Nu är bara mina 6 (7 år om en vecka) och 51/2 år än men de är otroligt tighta. Är av olika kön. De är inte på något sätt unika, jag känner många som har barn av olika kön eller är vuxna och har ett syskon av annat kön som har en fin och nära relation. Hur relationen syskonen mellan blir eller utvecklas har väldigt lite eller inget med kön att göra tror jag.
    Avskyr CIO-metoder
  • Cantik
    Maxine skrev 2014-04-24 18:55:09 följande:
    Min sorg är min sorg och kan inte jämföras med någon annans. Har inte jag rätt att vara ledsen för en stund för att det minsann finns dem som inte kan få barn eller dem som har ett sjukt? Det är en helt annan diskussion.

I så fall har ingen rätt att vara ledsen över att man har förlorat ett jobb, för det finns ju dem som är sjuka och aldrig har haft möjligheten att ha ett jobb överhuvudtaget. Och varför är du ledsen för att du inte kan köpa mat? Finns ju dem som verkligen svälter. Och de som svälter har inte rätt att klaga heller, för det finns ju dem som svälter OCH befinner sig i krig. 

Självklart föredrar jag ett barn framför inget och ett friskt barn framför en flicka. Att du inte fattar detta vittnar enbart om din egen trångsynthet. 
    Jag tycker du har rätt i detta även om jag själv ine riktigt kan förstå då jag aldrig längtade efter ett visst kön. En för oss skitsak eller något som är lite av tabu som detta kan kännas stort för någon annan och det är klart man ska få känna och prata om det!

Vad är det du känner att du har saknat eller vad tror du skulle vara skillnaden?
    Avskyr CIO-metoder
  • Cantik

Jag missade faktiskt att TS skrev att hon med detta ångrade graviditeten, det var magstarkt. Jag ser dock att hon gång på gång försökt förklara sig men att andra här varken vill eller försöker förstå. Att älta in i absurdum ger mer? Det verkar som att TS målade upp en bild som jag kan tycka är orealistisk och att det blev lite av en chock när hon landade i verkligheten där man visst får hoppas men där det inte finns några garantier. Jag tycker personligen att det är bra, mycket bra, att det finns människor som vågar prata om ämnen som är tabu och obekväma. Det är starkt att våga vara svag.
    För oss var barnets kön totalt oviktigt (vi valde bort att en se vad det hade mellan benen). Vi fick en tjej och kille, fortfarande ser jag inte hur könet är av betydelse. Jag delar saker med min dotter som jag inte delar med min son och tvärtom, det har inget med deras kön att göra utan deras personlighet och intressen. Trots detta kan jag förstå att vissa tror att det är skillnad, har andra erfarenheter av relationer osv. TS är långt ifrån ensam om sin önskan.
    Vi kan inte styra över våra känslor hur illa de än kan verka för andra.

Avskyr CIO-metoder
  • Cantik
    YokohamaNr2 skrev 2014-04-25 22:25:53 följande:
    Fast å andra sidan så är det ju så i dessa trådar att de saknar vad de aldrig kommer att få och på något vis känns det ju då inte så relevant att någon som har fått ett av båda kön säger att det inte spelar någon roll. (Även om jag absolut håller med)
    Det är möjligt. Jag vet ju bara vad jag lever och kan bara utgå från det. Kanske kan det vara skönt för någon att höra att skillnaden inte är så stor också med barn av olika kön?
    Dessutom tycker jag det är lite ledsamt att det oftast handlar om när det råkar bli fler killar, det är väldigt sällan du ser trådar om besvikelsen över att tredje blev en till tjej
    Det håller jag med om. Vi fick faktiskt höra när vi fick vårt första barn (av en ytlig bekant) att "nu spelar det ju ingen roll vad nästa blir för nu har ni ju fått en flicka.." vilket jag minns att jag inte visste vad jag skulle svara på. Vi var så glada över vårt barn och hade varit lika glada om hon var en pojke och det var då inte ens givet för oss att skaffa ett barn till. Idag vet jag att denna person bara har pojkar och alltid har önskat en flicka och jag gissar att hon på något sätt försökte föra över sina känslor på mig eller nåt sånt. Jag finner det hemskt sorgligt och hoppas hon inte låter det visa omkring sina barn.
    Tillsist till Ts om allt detta tackande till de som stöder dig, det var till största delen hur du uttryckte dig som fick folk upprörda, läs din trådstart en gång till , eller varför inte spara den och läs för din son när han blir störreså kanske du förstår hur illa det låter!
    Jag tycker TS ska uppdatera trådstarten. Det sista du skrev hoppas jag inte du menar, att TS känner något betyder inte att hon önskar ta det ut på barnet hon säkerligen kommer älska oavsett kön när det är här.

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden En tredje pojke. Såå ledsen och besviken!!