Någon här som äter Inderal mot nervositet, scenskräck??
Jag har införskaffat mig denna medicin pga endast 1 sak egentligen och det är för att jag ska redovisa mitt examensarbete muntligt om några veckor. Det handlar om ett föredrag på 20 min.
Jag har jättesvårt att prata inför folk, och har nog förstått att jag har en lättare typ av social fobi som även kan yttra sig på andra sätt, men just att hålla föredrag känns helt oöverkomligt jobbigt!!
Jag rodnar, darrar i benen och händerna, darrar på rösten och jag hör mina hjärtslag banka onaturligt hårt inne i kroppen.
KOmmer jag att bli hjälpt av Inderal?? det är mitt enda hopp.
Jag har ingen chans att prova innan för jag kommer inte blir utsatt för en sådan grov situation innan.
Jag tog 40 mg igår inför ett möte jag var lite nervös för bara för att pröva min reaktion, men det innebar att snacka öga mot öga med en person och går inte att jämföra med mitt föredrag. Jag kände inte av något direkt. Möjligtvis blev jag lite trögtänkt. Hittade knappt orden ett par gånger, men inget som märktes eg tror jag.
Hade svårt att somna på kvällen, fick lite ångest att medicinen skulle få mitt hjärta att stanna i sömnen. Men jag vaknade och idag känner jag mig ok :)
Ni som käkar Inderal mot samma typ av problem, på vilket sätt känner ni skillnad?? Tror ni att Inderal kommer att hjälpa mig??