• Nallemajatjejen

Gör ont i magen när jag sträcker mig...

Någon som haft något liknade och vet vad det kan vara?
    När jag sträcker på mig får jag en fruktansvärd kramp "där nere". Har till och med vaknat av det på natten när jag rört på mig. Kommer även när jag vrider på mig osv. Gör jätteont och sitter på båda sidorna och ibland även i mitten.

• Svar på tråden Gör ont i magen när jag sträcker mig...
  • Angelus

Har du mer flytningar... illaluktande,eller märkt att mensen blivit konstig eller så? Har du inte det tror jag inte att det är någon fara. Jag är laktosintolerant...så jag är van att ha ont i magen, och du skulle bara veta hur många gånger jag trott att det är något fel på livmodern Jag ringde gyn en gång, och där sa dom att det finns såå mycket annat i magen man kan ha ont i, tarmarna och så. Och ditt låter faktist precis som när jag har ont i tarmarna.

/Annika

• Nallemajatjejen

Nej inga konstiga flytningar. Inga problem med tarmarna heller... Det brukar sitta mycket högre upp när jag blir dålig i magen. Jag brukar tro att jag har blindatarmsinfalmation. Det här sitter längre ner och gör som sagt ont när jag sträcker på mig...

• Nallemajatjejen

ingen mer som känner igen sig?

• Nallemajatjejen

ÄR det verkligen ingen som haft något liknande?

• Skorpan

Hmm....du har inte tarmvred? Eller magkatarr?
    Jag har haft båda delarna och hade då ont typ strax ovanför naveln och ut mot sidorna och så gjorde det ont så fort jag inte satt ihopkurad som en säck potatis.
    Om du har fortsatt ont så bör du nog kolla upp det i alla fall.

/Skorpan

• Nallemajatjejen

Det sitter betydligt längre ner... Från ljumsken och upåt lite gran typ... Alltså runt äggstockarna och däromkring

• Skorpan

Ägglossning eller mens på gång kanske?

• Nallemajatjejen

Borde haft ägglossning för flera veckor sedan (tror jag i alla fall). Mensen skulle ha kommit den 27e juli så den kan det vara men jag har aldrig haft mensvärk så länge (har haft ont i två veckor typ)

• hejlis

Hej! Är du inte gravid då?? Man kan få som mensvärk då ( växtvärk). Det är ligamenten som töjer på sig när livmodern växer. Kan göra rejält ont! Både mola, spänna och träcka. I början när jag var gravid gjode det även ont/stäckte till när jag nös eller hostade kraftigt. Kolla!

• Nallemajatjejen

hejlis

Jag kollade två dagar efter bim och då var det negativt. Tänkte att jag skulle vänta till två veckor efter med att testa igen om inte mensen kom men vi får se kanske blir tidigare. Har gått över en vecka i morgon.
    Har ju en del andra grav-symptom. Fått större bröst, knottror på brösten och lite mer flytningar än vanligt (dessa symptomen har jag haft i princip hela månaden). Har även kissat mer (men har haft uvi så det kan bero på det också. Men nu är jag frisk och kissar fortfarande oftare än vanligt). De sista dagarna har jag även varit tröttare än vanligt. Plus att jag då haft den här "värken" i två veckor ungefär. MEN i princip alla symptomen kan ju också vara "biverkningar" efter att jag slutat med p-piller.

Svar på tråden Gör ont i magen när jag sträcker mig...