• Nallemajatjejen

Gör ont i magen när jag sträcker mig...

Någon som haft något liknade och vet vad det kan vara?
    När jag sträcker på mig får jag en fruktansvärd kramp "där nere". Har till och med vaknat av det på natten när jag rört på mig. Kommer även när jag vrider på mig osv. Gör jätteont och sitter på båda sidorna och ibland även i mitten.

• Svar på tråden Gör ont i magen när jag sträcker mig...
  • mariagbg

*håller tummarna för dig*

/Maria

• liten ior

nallemajatjejen, ditt magonda påminner väldigt mycket om det onda jag hade under den tid jag var gravid, enligt läkare var det helt normalt... gör ett grav test, kanske är du gravid... annars tycker jag du ska ta kontakt med läkare för en undersökning
    lycka till

• levalivet

Hej! Se zelda76s tråd från igår "En fråga........." och kolla in petra72s svar. För mig låter det precis som samma sak. Jag själv får ofta jätteont runt äggstockarna när jag sträcker mig, hostar eller nyser. Så om du inte har några andra besvär ska du nog inte oroa dig.

• zelda 76

Hej Nallemajatjejen!

Ja g känner igen det där. Skrev som sagt om det igår som önska sa och fick ett bra svar av Petra72. Det kan vara äggstockarna som kommer ikläm mellan tarmarna då de inte sitter helt stilla...

• Nallemajatjejen

hittar inte tråden....

• nettan70

Hej! Känner igen den beskrivning du har. Brukar få det när jag har ägglossning, det liksom hugger till när man tex ska resa sig upp från soffan eller vända sig i sängen etc.
    Har samma känningar nu men igår fick jag besked på att jag är gravid....
    /nettan

• smr

Här är en som också har smamma som dig Nallemajatjejen och jag är gravid. får kramp när jag reser mig upp och när jag ligger ner och ska vända mig. vaknar av kramp mitt inatten för att jag har vänt mig i sängen.

Håller tummar och tår för dig.
    Kram

• Nallemajatjejen

Det låter ju positvit att det är så många osm fått det när de varit gravida. Men jag kan ju inte låta bli att fundera på vad det är om jag INTE är gravid... Känns ju lite så där halv otoligt att jag är gravid med tanke på att jag gjort två negativa test. Det ena var dock 5 dagar innan BIM Det andra var två dagar efter. Men jag har kommit på att min bim nog inte var den 27 juli utan den 30 juli och isf testade jag ju dagen innan bim. Jag ska se hur länge jag klarar att vänta innan jag testar igen.

• smr

Då är det ju testat förtidit så visst finns det hopp

• Nallemajatjejen

Ok. Nu har jag testat. Jag har gått över tiden med marginal vad jag vet och det var så negativt det kan bli. 'Inte meinsat tillstymmelse till streck två. Då är frågan! Varför har jag helt plötsligt börjat få dessa kramper i magen? Någon som har ett bra svar?

• zelda 76

Det kan som sagt vara att äggstockarna kommer ikläm, jag får så jätteofta så var inte orolig. Ring o prata med någon annars...

• sombla

Du kanske har en cysta? Jag har haft det nagra ganger och da kandes det ungefar sa som du beskriver.
    Lycka till iaf!

Svar på tråden Gör ont i magen när jag sträcker mig...