• Gabi
    Äldre 23 Apr 18:59
    3696 visningar
    6 svar
    6
    3696

    Två hanar ihop från samma kull!

    Hej
    Ni som är kaninvana hehe lät roligt! Har ni haft två hanar från samma kul ihop?
    Alla pratar om att man ska inte ha två hanar ihop för de kommer bråka. Är det så när de är från samma kull med?
    Vi hade för många, många år sedan två hanar, två bröder och de älskade varandra!

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Två hanar ihop från samma kull!
  • Gabi
    Äldre 24 Apr 09:13
    #1

    hallå hallå

  • Äldre 24 Apr 09:38
    #2

    Könsmogna hanar bråkar i mång fall med varandra, finns det honor i närheten är risken större. Vi har haft kastrerade hanar ihop utan problem i större burar. Den bästa kombinationen brukar dock vara en hane som kastrerats som ung, med en hona, som växt upp tillsammans.
    Köp från en uppfödare som väljer bort aggressiva djur ur sin avel, och inte från en zoobutik som säljer grossistdjur och tjuvparningsdjur från privatpersoner


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Äldre 24 Apr 09:51
    #3

    Har sett bilder på två hanar som avgudar varandra så det finns ju fall där det har funkat. Men jag skulle nog inte våga chansa eller i annat fall kastrera bägge och prova men ha en bur redo om det inte skulle funka. 
    Som föregående sa så brukar kastrerad hane och hona funka bäst. 


    L.O.V.E
  • bustje­jen
    Äldre 24 Apr 13:09
    #4

    Jag har haft 2 kastrerade hanar ihop från samma kull. Gick jättebra, aldrig bråk. Jag skulle dock aldrig prova med okastrerade hanar.

  • Äldre 25 Apr 02:41
    #5

    Har själv haft upp till 5 hanar i samma kull tillsammans i en stor bur utan problem. De blev dock inte äldre än 20 veckor. Vet inte hur de är efter ett år.

  • Gabi
    Äldre 25 Apr 08:26
    #6

    Tack för svar!

Svar på tråden Två hanar ihop från samma kull!