Satsa på karriär eller barn?
Det känns som om jag står i ett vägskäl i mitt liv. Jag fyller snart 25 år, är i en stabil relation och är snart färdig med en lång högskoleutbildning. Jag har en väldigt stor barnlängtan, men det finns vissa saker som håller mig (och min sambo) tillbaka. Med den utbildningen jag har så finns det goda möjligheter att få ett välbetalt och bra jobb, men det kommer att krävas oerhört mycket av mig om jag ska kunna göra en sådan karriär som jag ser framför mig. Alternativet är att skaffa barn och försöka få ett jobb inom den offentliga sektorn som handläggare eller liknande. Om jag väljer den vägen så kommer jag förmodligen inte att kunna göra karriär på samma sätt som om jag väljer att skjuta upp planerna på att skaffa barn och satsar på karriären istället.
Jag är intresserad av att höra om det finns någon "karriärmänniska" här som vill dela med sig av sina erfarenheter. Skaffade du barn först och gjorde karriär sedan eller tvärtom? Om jag bestämmer mig för att skaffa barn väldigt fort efter utbildningen, är det bäst att försöka göra det nu så fort som möjligt eller ska jag skaffa ett jobb och sedan börja försöka skaffa barn?