• Humlan88

Kommer hon bli deppig?

Har köpt en jättemysig hund. 5 år. Kommer hon "glömma" sin gamla familj eller kommer hon anpassa sig och trivas hos mig? Hur funkar hundar?

• Svar på tråden Kommer hon bli deppig?
  • Dexter dot com

Jag upplever att omplaceringar kan behöva en rätt lång tid på sig att landa i det nya hemmet, behöva ensamhetstränas på nytt och behöva lugn och ro första tiden. Men så länge du erbjuder ett "bättre" liv än det förra med mer aktiviteter och motion så brukar det gå utmärkt. Om hunden däremot har haft ett aktivt liv med lite ensamtid och i det nya hemmet måste vara själv mer och få jobba mindre brukar det bli problem.

Lycka till med nya hunden!

• realisten
    Humlan88 skrev 2014-04-23 22:16:54 följande:
    Har köpt en jättemysig hund. 5 år. Kommer hon "glömma" sin gamla familj eller kommer hon anpassa sig och trivas hos mig? Hur funkar hundar?

Skapa en bra relation och ha mycket tålamod ensamhetsträningen tycker jag nog att du ska avaka en liten tid med för att först bygga upp en kannon relation. lägg mycket tid och kärlek på hunden. Hundar lever i nuet och får du hnden att se dig som nummer 1 så kommer hunden bli väldigt lycklig. Men ha tålamod och ge det den tid hunden behöver.
  • Dexter dot com
    realisten skrev 2014-04-24 14:54:46 följande:

Skapa en bra relation och ha mycket tålamod ensamhetsträningen tycker jag nog att du ska avaka en liten tid med för att först bygga upp en kannon relation. lägg mycket tid och kärlek på hunden. Hundar lever i nuet och får du hnden att se dig som nummer 1 så kommer hunden bli väldigt lycklig. Men ha tålamod och ge det den tid hunden behöver.
    Ser nu att mitt råd om ensamhetsträning kunde uppfattas som att man bör börja om direkt......naturligtvis bör hunden få landa och boa in sig några månader innan man börjar med att lämna den ensam korta,korta stunder.
  • realisten
    Dexter dot com skrev 2014-04-24 15:46:31 följande:
    Ser nu att mitt råd om ensamhetsträning kunde uppfattas som att man bör börja om direkt......naturligtvis bör hunden få landa och boa in sig några månader innan man börjar med att lämna den ensam korta,korta stunder.

Jo men det förstod jag. Som du säger så behöver ofta omplacerings hundar tid på sig att landa men jag tycker det är bra att folk tar hand om omplacerings hundar jag är själv sugen på att skaffa en omplacerings hund i framtiden för man gör en väldigt god gärning:)
Svar på tråden Kommer hon bli deppig?