• Tristan69

11 år och string?

Radhuspinglan skrev 2014-04-24 17:45:51 följande:
    Jag tycker att det är lite väl tidigt. Dock har jag för mig att jag fick mitt första par stringtrosor i ungefär samma ålder. Fast, ju mer jag tänker på det, så förstår jag inte varför jag ogillar tanken på att en liten elvaåring har string...? Det är ett plagg - under ett annat. Personligen tycker jag att hotpants är sexigare än string. ;)
    Instämmer med föregående talare. : )
  • Tristan69
    Radhuspinglan skrev 2014-04-24 19:16:00 följande:

Ja, men visst tusan är det sexigare? Rumpan blir finare, både med och utan byxor. - Det är ett bra alternativ till mormortrosorna (som åker in i röva fast de inte ska vara där), och string (som på riktigt ska sitta i skitan!?).
    Jag kan inte annat än att hålla med dig fullt ut.

När får vi se hur snyggt det är i helkroppstråden? : )
  • Tristan69
    Anonym (tragiskt) skrev 2014-04-24 20:25:20 följande:

Men åh vad tragiskt. När jag var 11 år lekte jag med lego. Stackars flicka

När jag var 11 lekte jag med både lego och flickor. : P
  • Tristan69
    Koppkaka skrev 2014-04-25 09:27:23 följande:
    Ja, för det är vi som är omogna
    Det verkar faktiskt inte bättre när man ser till dina alster i denna tråden:

"Ingen människa kan väl tycka stringtrosor är BEKVÄMT?"

Bara en omogen och oerfaren människa hävdar sig veta vad alla andra människor tycker eller tänker.

"Och vad fasen gör en trettonåring på familjeliv?"

Lever inte även en trettonåring i en familj och därmed har ett familjeliv eller anser du, likt många andra "vuxna" att barn bara är barn och inte har rätt till något inflytande eller få ta del av information?

"En trettonåring är inte utvecklad vare sig psykiskt eller fysiskt, mer än ytterst lite :P"

Ändå är merparten av alla som ställer upp i "Är du smartare än en femteklassare" inte smartare än just detsamma. En trettonårig tjej har mentala förutsättningar för att kunna hantera och bedöma information samt är i de allra flesta fall så långt gången biologiskt att hon redan är fertil. Att det sedan inte är särskilt lämpligt för så unga att bli föräldrar ur ett rent generellt perspektiv handlar mer om att samhället idag inte ger den uppfostran som behövs och som tidigare gavs till unga kvinnor, vilket möjliggjorde tidigare mödraskap. Det är alltså inte några biologiska hinder som föreligger utan enbart socialt konstruerade.

Vänligen kryp tillbaka in under din inskränkta sten och sluta upp med att kränka andra bara för att deras tankar och inställningar inte överensstämmer med dina egna.
  • Tristan69
    Koppkaka skrev 2014-04-25 10:22:42 följande:
    Hahaha, ja då är jag väl inskränkt och oerfaren då det svider verkligen att höra en främling säga så, aj aj aj.

En trettonåring bör fortfarande inte hänga på familjeliv med allt jäkla skit som cirkulerar här. Det är inte direkt till för barn, vilket en trettonåring är. Men eftersom dinchey garanterat är sisådär runt 20-30 så är det nog igen lugnt.
    Vad är värre med FL jämfört med Youtube?

Ska man resonera såsom du gör bör ungdomar under 18 år aldrig få logga in på det öppna internetet.
  • Tristan69
    Koppkaka skrev 2014-04-25 10:42:11 följande:
    Just därför ska du inte hänga här.

Tja, en trettonåring använder sig inte av såna uttryck som du gör t ex. Du får skriva hur du vill men jag kommer aldrig tro på att du bara är tretton iallafall. Sen kan man ju fråga sig varför en på tretton ens skulle se något nöje i att hänga på ett föräldraforum som familjeliv överhuvudtaget? Vad får du ut av det?
    Ska hon inte hänga här bara för att lärare och jämnåriga levererar mer skit än hon får se här på FL?

Återigen vad är värre med FL jämfört med Youtube?

Kan man inte som ung ha frågor som rör eller intresse för familjefrågor?

Sluta vara så oerhört fördomsfull.
  • Tristan69
    Koppkaka skrev 2014-04-25 10:56:23 följande:
    Tycker ni att det är helt okej att 13-åringar hänger på familjeliv så fine, hoppas era egna barn gör det också då när dom är i den åldern och att dom får läsa allt skräp som finns här.

Det finns en heeeel del på youtube som det är 18-årsgräns på, på familjeliv finns ingen sån censur. Så det är ett uruselt exempel.

Nu får ni ha er diskussion för er själva. Jag har bättre saker för mig än att diskutera med barn och idioter
    Visa mig den tonåring som inte kan ta sig förbi en åldersgräns eller ett föräldralås på datorn/tv:n och jag gratulerar dig.

Det finns detaljerade beskrivningar om hur man gör på specifika ungdomssajter.

Jag önskar dig varmt lycka till när du får barn som kommer upp i den åldern. Med inställningen du har idag kommer du inte ha någon som helst koll på vad dina barn gör online och knappast heller offline.
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-07 08:44:52 följande:
    Jag tycker personligen att just string förknippas lite med sexigt och gör det det tycker jag det är lite på gränsen på en 11 åring. Jag är emot men det är ju min åsikt. Är en pappa på 40 med en son på just 11. Där är det fortfarande ironman på ryggsäcken och allt det andra som borde hör till. Visst det börjar knoppas lite på tjejerna men så mycket intresse finns ju inte till sånt. Vet inte om media styrt hennes vilja eller om det är annat. 
    Jag hade inte köpt om det vore tvärtom hemma hos mig. Finns så många sjuka människor som det kan lätt tolkas på annat sätt om det skulle synas för tycker man om att kolla på rövar så ser man ju. 
    Men det är bara vad jag tycker
    Intresse från vem - din son, dig själv eller tjejerna?

Det är nog rätt många tjejer därute som är väldigt intresserade av sina knoppande bröst och som vill att de ska växa ännu fortare osv, för att ge upphov till behov av en BH.

Vidare är inte string på en tjej något slags initial faktor för att bli utsatt för övergrepp, då de allra flesta övergrepp sker inom familjen och med barn som är betydligt mycket yngre än just 11 år.

Moralpanik kommer aldrig att vara rätt argument gentemot en ung tjej som vill ha ett visst klädesplagg.
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-07 12:38:27 följande:
    visst alla gör som de vill men gillar kanske inte riktigt början p. svaret. 
    Menar bara att barn ska vara barn så länge de kan.  Men det är väl helt ok när små barn springer omkring i "vuxna" kläder.
    Kommer ihåg förr när det enda stället man såg string var på horbarer och porrfilmer. Tycker string är fult. 
    Det är alltså dina egna värderingar kring ett klädesplagg som avgör huruvida det är lämpligt eller ej för yngre tjejer.

Intressant inställning och jag kan bara beklaga att man inte gör lämplighetsprov för alla som skall bli föräldrar utan bara de som adopterar eller genomgår IVF.
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-07 13:05:20 följande:
    Som jag sa först. "jag tycker personligen" men det var väl ingen som kunde läsa. Vi kan tacka hm o Lindex o andra "stora kedjor" som säljer slampkläder till barn. 
    Det är ju upp till var och en vad de ska på sig och vill barnet gå i string o mamma tycker det är ok då är det väl ok det skiter jag i men det finns sjuka människor där ute. 
    Beklagar om ni tycker att jag trampar över lite men om man nu tycker det är ok varför fråga?  Jättesmart!
    Tack o hej från mig
    De sjuka människorna finns oavsett om flickan har string på sig eller ej och i de allra flesta fall utgörs dessa sjuka människor av inga andra än sådana som du - fäder, mor- och farföräldrar mfl.

Förekomsten av sjuka människor är således inte ett rättfärdigat argument. Jag skulle hissa stora varningsflaggor för personer som du som anser att klädesplagg avgör huruvida en kvinna är lättillgänglig eller ej. I förlängningen innebär det att du anser att en kvinna som väljer en viss typ av klädsel är mindre värd än andra kvinnor och således kan behandlas såsom du själv vill.

Det om något är beklagligt!
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-07 23:13:42 följande:
    Ok du får väl hissa och tycka vad du vill liksom jag. Tydligen inte jag som går igång iallafall så kör inte den med mig. Om något är beklagligt är det din inställning mot mig. Du har inte den blekaste aning om vad jag tycker i förlängningen det var bara stringtrosor till barn som jag stör mig lite på personligen. Lite löjligt kanske aningen omoget att gå på så bara för att jag inte tyckte om barn med stringtrosor. Skäms på dig. Så ta och baka bullar eller nåt. 
    "Jag tycker personligen att just string förknippas lite med sexigt"

"Kommer ihåg förr när det enda stället man såg string var på horbarer och porrfilmer. Tycker string är fult."

"Vi kan tacka hm o Lindex o andra "stora kedjor" som säljer slampkläder till barn."

Jag tror inte att jag behöver skriva något mer.
  • Tristan69
    Anonym (snöret) skrev 2014-05-08 09:32:29 följande:
    ka ka ka vilken jävla hönsgård. 
    Släng på era barn string gör det.  Era sjuka jävlar. Låt barn vara barn.
    Tack för mig over and out. 
    Den enda sjuka människa som har visat upp sig i tråden är du och det märks på det sätt du argumenterar och de åsikter du har.

Ett klädesplagg anser du förmedlar något om personen som bär detsamma. Alla kvinnor som använder string är slampor, horor och porrskådisar samt nyttjar plagget enbart för att vara sexiga.

Om så hela världens kvinnor skulle bestämma sig för att aldrig mer använda underkläder skulle det inte innebära att någon annan människa, oavsett kön, har rätt att kränka deras integritet och komma med oönskade närmanden - vare sig uttalade eller fysiska.

Pedofilerna du varnar för tänder väldigt sällan på barn som beter sig som vuxna utan de vill ha dem just för att de är barn och oskyldiga. Det ska vara bomullstrosor med färgglada motiv och inte string, alltså faller dessa människor bort ifrån argumentationen.

När det sedan gäller våldtäktsmän är det för dem fullständigt egalt vad offret har på sig eftersom det i de allra flesta fallen inte handlar om sexuell njutning utan om maktutövning. Att du för upp ett aktuellt rättsfall utan någon insikt i FUP visar än mera på att du inte vet vad du talar om och att du slänger dig med enbart ogrundade argument.

Låt barn vara barn skriver du men samtidigt tycks du inte förstå vad det innebär. Barn förr badade alltid nakna utan att någon lyfte på ögonbrynen - barn idag badar i bikini eller baddräkt och det oavsett om de har behov av bikinitopp eller ej. Frågan är då om det är ett sexualiserande att påkläda ett barn en bikini eller en högt skuren baddräkt. De visar onekligen betydligt mycket mindre än om de hade gjort som förr och badat helt näck men blir samtidigt, utifrån din syn, sexualiserade av klädesplagget i sig.

Ett klädesplagg kan aldrig påverka vem man är och jag föredrar föräldrar som har en öppen dialog med sina barn, som vågar prata mer om sex än att det är vad som krävs mellan pappa och mamma för att skapa ett syskon och där man faktiskt ser till vad som är bäst för barnet i sig. Hellre 20 ungar som springer runt i string från 10 års ålder och som vågar öppna sig för sina föräldrar än ett enda barn med mormorstrosor som alltid stänger allt inom sig. Vem av dessa löper störst risk att bli utsatt för övergrepp? Det är ingen slump att det är osäkra, vilsna och rädda barn som fastnar för den uppmärksamhet som pedofiler ger och som inte erbjuds från hemmet.
Svar på tråden 11 år och string?