• BymBym

Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?

Rappa på. Skriver just nu c-uppsats. Vi skriver 2 st har redan gjort enkäten, provat den på 15 personer plus en talk out loud testning. Vi har skickat ut enkäten plus en påminnelse. Det är en webbenkät och den har legat ute ett tag och vi stänger den på tisdag. Vi har skrivit om forskningsläget och teorier. Metoden skrivs på hela tiden. Vi har inte jobbat häcken av oss. Men du får nog skynda på lite. Man behöver marginaler på slutet om man fastnar. ..

• BymBym
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-25 08:19:17 följande:
    Vilken sida använder ni er av?
    Hur skickade ni länken till folk-sociala medier?
    Vi använder oss av webbenkater.com. Sedan kommer vi använda oss av spss när vi ska analysera datan vi får in. Vi gör en undersökning bland tjänstemän inom ett område så vi skickade till de organisationerna. Men innan det måste man ju diskutera urvalet innan. Och hur man ska hantera det bortfall som blir.
  • BymBym
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-06-11 17:16:23 följande:
    Det gick bra. Nu är den inlämnad.

Skönt! Blev den godkänd och fick du stressa eller fick arbetet smidigt?
  • BymBym
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-06-11 17:22:07 följande:
    Ingen stress alls, jag var klar några dagar innan sista inlämningsdagen.

Vet inte om den blivit godkänd, väntar nu på resultatet...

Hur blev det med din uppsats, blev den godkänd?

Den blev godkänd
  • BymBym
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-06-11 17:22:07 följande:
    Ingen stress alls, jag var klar några dagar innan sista inlämningsdagen.

Vet inte om den blivit godkänd, väntar nu på resultatet...

Hur blev det med din uppsats, blev den godkänd?

Bra jobbat. Hoppas på godkänt nu då
  • BymBym
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-06-11 19:58:58 följande:
    Grattis!!

Fick ni era resultat så tidigt?? Vi måste vänta 3 veckor..

Tack

Examinatorn hade ju läst genom den innan opponeringen. Han ville ha några små ändringar så när vi gjort det så gick det snabbt för honom att gå igenom den.
  • BymBym
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-06-11 20:06:59 följande:
    Lämnade ni in uppsatsen före opponeringen?

Det verkar ju skilja sig så mycket mellan olika skolor... Vissa personer här ifrågasatte t.ex. att vi inte skulle försvara våra uppsatser. Vi lämnade in 1 vecka efter slutseminariet och vi har fortfarande inte fått någon examinator..

Konstigt! Vi lämnade in en vecka innan seminariet. Då fick vi feedback på den och fick 10 dagar på oss att ändra innan den skall in igen. Efter det får vi veta om den är godkänd. Eftersom min uppsats hade så lite ändringar så skickades den in tidigare.
  • BymBym
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-06-11 21:57:11 följande:
    Får jag fråga vad det var för ändringar? Ska dessa justeringar vara inne inom en viss tid? Tänkte nämligen åka på semester efter midsommar så jag kanske inte hinner ifall det skulle behövas något..

Det beror ju på hur din uppsats är. Jag fick lite kompletteringar medan andra fick mer omfattande. Det kan vara alltifrån att språkbearbeta uppsatsen till att skriva om hela stycken, göra om analysen osv. Vi fick 10 dagar på oss from seminariet.
  • BymBym

Vi fick också opponera på andra och blev bedömda även på opponeringen.

Svar på tråden Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?