Anonym (docent) skrev 2014-05-04 06:00:00 följande:
Här illustreras hur nergånget svenskt utbildningsväsende är nuförtiden. Flumskolan i kombination med den politiska iden att "alla ska gå på universitetet" ger tyvärr studenter som inte håller någon kvalitet alls. Det har blivit värre och värre för varje år. Så slutar det med resonemang som "om jag får för låg svarsfrekvens så kan jag ju bara ljuga om hur många enkäter jag skickade ut och då blir ju svarsfrekvensen bra".
Att du hittat uppsatser med excel sheets och stapeldiagram som blivit godkända är inte en signal om att detta räcker för godkänt utan en signal om att den högre utbildningen i Sverige också är ett Pisa-haveri. Förstår du inte att det är dina kunskaper som är värda något, inte examenspappret? Det kostar 1.50kr + lite bläck.
Gör rätt mot dig själv: skjut upp uppsatsen till hösten. Läs en metodkurs. Skaffa dig kunskaperna. Börja om med undersökningen. Gör rätt. Var stolt över ett bra arbete när julen kommer.
jag måste bara få flika in att vi har jättehöga krav på oss på våra c- uppsatser nu. inget flum här inte, våra lärare är inte nådiga där (dock är det väldigt trevliga på andra vis).