HJÄLP???Mammor som har barn med en som inte vill ha med barnet o göra, hur brukar ni svara på barnets frågor angående deras pappa?
Min dotter har ställt frågor i perioder, nu har hon dock slutat (hon är 12år) hon säger till andra att hennes pappa är död - för det är han i hennes ögon,
Jag har aldrig hållt något hemligt, när hon har frågat så har jag svarat efter bästa förmåga, när hon började skolan skrev hon brev till honom som hon postade själv, fick aldrig något svar - då blev hon arg - men hon har aldrig frågat varför han inte vill träffa henne eller så - kan bero på att han bor så långt bort, jag vet inte.
Han intresserar henne inte, har egentligen aldrig gjort det. Någongång har jag fått frågan om vi var kära i varandra etc men inget mer - hon vet att hon har syskon, hon vet att han finns på FB att hennes syskon finns på FB oxå - men hon har bestämt sig för att inte bry sig - just nu iaf. Vill hon göra det vid ett senare tillfälle så kommer jag finnas där och backa henne i det hon vill göra, hjälpa henne med att få frågor besvarade så gott jag kan.
Sist hennes pappa träffade henne var hon 10 veckor så hon har aldrig träffat honom "på riktigt"