Mirandapandan skrev 2014-04-24 21:27:44 följande:
Jag tar t.ex hand om honom och min lillasyster (8år) på söndagar då mamma och hennes kille är ute o dansar i en och en halvtimma. Jag brukar barnvakta honom när mamma fixar tvätten, även fast jag har erbjudit mej och sortera tvätten (lugnare för mej) och min lillebrors pappa jobbar till 5. Men det är mer, jag måste gå ut med honom, eftersom han är en överaktiv liten kille och måste springa av sig lite. Jag däremot hatar att vara ute och det tar mycket energi från mej av att springa efter honom. Sen så blir det liksom spontant liksom (jo men ta honom när jag har yoga, tränig mm.) Båda föräldrarna håller på med mycket träning och mamma håller på med yoga, springer...
Fast eftersom jag barnvaktar honom så slipper jag att fixa disken, sortera tvätt mm. Men det ironiska är att jag gillar att hjälpa till med tvätten. (Älskar att sortera hah) och gör det mer än gärna frivilligt.
Sorry för konstigt svar och konstigt skrivit men hoppas ni förstår det flesta iallafall.
Du borde ägna dig åt skolan, dina egna intressen och träffa dina vänner. Inte agera extramamma åt dina syskon. Har du berättat för dina föräldrar hur du känner?