Inlägg från: Edbertsson |Visa alla inlägg
  • Edbertsson

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Hoppas att jag får vara med här :) födde en dotter den 24/4 5 veckor för tidigt, hon vägde 2370g och var 47cm.

• Edbertsson
    Enlängtan skrev 2014-05-26 13:51:31 följande:
    Nej hade missat då jag aldrig går in via datorn (kan inte godkänna via mobilen) men nu är du och övriga som ansökt godkända smile1.gif
    Jag har också ansökt om medlem i den låsta delen men kommer inte in, står bara du har ansökt väntar på svar :(
  • Edbertsson

Jag har ansökt om att få vara med i bildtraden för någon vecka sedan, men väntar fortfarande på svar.

Nu är min Stella snart 6 veckor och har äntligen kommit över 3kg :)

• Edbertsson

Stella var beräknad till den 29/5 men kom redan den 24/4, vattnet gick den 21/4 så vi fick vänta inne på förlossningen i 3 dagar innan jag blev igångsatt för att se så att det inte sattes igång av sig själv.

• Edbertsson
    vår sommar skrev 2014-07-03 15:33:08 följande:

Hur mycket går era bebisar upp i vikt i veckan?

Alfred har gått upp 150gram i veckan de senaste veckorna.. Hel ammar.

Vet inte vad som är för mycket eller för lite, är nere och väger honom själv och ska inte träffa BVC barnmorskan förens om 2 veckor.

Har ni koll på hur mycket som är "normalt"?

Vad jag har hört är det normalt med en viktuppgång på 150-200g per vecka.

Stella hade senast gått upp 800g på två veckor (helammar också) men hon föddes ju för tidigt och gick bara neråt den första tiden så hon har en del att ta igen.

Vägde henne förra veckan då va hon 9 veckor, vägde 4600g och var 55cm (2370g och 47cm när hon föddes, hon vägde 2070g som minst)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet