• elyse

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Enlängtan skrev 2014-10-21 19:55:23 följande:

Hihi, har du det likadant hemma ? ;)

Jaa...
  • elyse
    Enlängtan skrev 2014-10-22 13:49:17 följande:
    Förut plockade jag alltid undan och fixade men numer väntar jag tills han kommer hem från ex jobbet och sen går jag runt och pekar på allt han lämnat efter sig så han får städa det själv (+ att han harar när man gnäller åt honom så till sist borde det ju ta skruv - hoppas jag) ;)
    Jag vill gärna ha det undanplockat och har inte tålamod/ork att vänta så jag gör det mesta själv. Vi har helt olika toleransnivåer, helt enkelt.  
  • elyse

Ska ni vaccinera er mot influensan i år? Får/ska bebisar vaccineras? 

• elyse

Vi har börjat testa välling på kvällen. Tanken är väl att fasa ut amningen, men det är svårt då Dahlia inte förstår hur man ska göra med nappflaska. Hon dricker vatten ur glas och det är inte för att hon är så haj på det Heller utan för att det är det enda som fungerar OK. Ikväll blev det pipmugg och det är nog vad vi kommer att fortsätta med.

Jag märker att hon sover bättre med välling i magen, men JAG har börjat få krypningar i armarna på natten. Jättestörigt.

• elyse
    Fidelisen skrev 2014-10-27 08:34:35 följande:

Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?

Är jag äldst med mina 32 år?

Jag är 30.
  • elyse
    Fidelisen skrev 2014-10-27 08:34:35 följande:

Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?

Är jag äldst med mina 32 år?

Jag är 30.
  • elyse
    vår sommar skrev 2014-10-27 08:28:52 följande:

Ångest.. Har ringt och satt upp oss på listan för förskoleplats för nästa höst idag. Det fanns kanske en plats kvar. Jag som trodde jag va ute i god tid. Vill verkligen INTE ha alfred på en kommunal förskola så hoppas verkligen att vi får plats på den förskolan som är ett föräldrakooperativ.

Hur tänker ni andra om förskola?

Vi ska också gå och titta snart. Tanken är att Dahlia ska börja i augusti nästa år och då på någon av de kommunala förskolorna i området (finns 7-8 stycken!). Jag är ju själv förskollärare och känner speciellt för de allra minsta (Tanken är att jag ska börja på småbarnsavdelning när jag kommer tillbaka i april), men när det gäller att välja förskola till min egen dotter så går allt vad gäller läroplansmål, utforskande arbetssätt, olika pedagogiker etc helt bort i prioriteringslistan. Jag vill att Dahlia ska gå hos personal som valt att jobba med småbarn, har barnens välmående i fokus, alltid lyckas trolla fram ett knä eller en famn om någon vill vara nära... 
  • elyse
    copycat skrev 2014-10-28 13:12:44 följande:

Hej alla!

En blöjfråga, vilka håller rumpan torr längst?! Har provat både pampers, libero och Willys egna. New baby, baby det, active fit, up & go (fr 7 kg) men är inte riktigt nöjd när det kommer till nätterna! Som jag förstått det behöver man bara byta på natten om barnet bajsat, kissblöja kan man vänta med att byta, det är mer onödigt att riskera att barnet blir väckt och yadayada. Men grejen är ju att vid 03-04 är blöjan dyngsur! Jag MÅSTE byta. Ibland vaknar hon och piggnar till och det är INTE kul. Vill slippa byta på natten! Vad kör ni?

Vi kör på Bamse-blöjor (efter att ha testat ICA:s, Libero och Pampers). På jobbet (är förskollärare) brukar vi alltid rekommendera Willys egna, dock.  
  • elyse
    garin skrev 2014-10-27 14:45:57 följande:

Och så var det det hära med åldern då ja

Jag är 29.

Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...

Jag vågar inte. Blev ju så sjuk efter förlossningen (infektioner + depression). Vill heller inte gå omkring och vara trött och illamående med en liten hemma. När man var barnlös kunde man ju bara gå och lägga sig... Men jag kanske är onödigt negativ. ;) 
  • elyse
    garin skrev 2014-10-27 14:45:57 följande:

Och så var det det hära med åldern då ja

Jag är 29.

Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...

Jag vågar inte. Blev ju så sjuk efter förlossningen (infektioner + depression). Vill heller inte gå omkring och vara trött och illamående med en liten hemma. När man var barnlös kunde man ju bara gå och lägga sig... Men jag kanske är onödigt negativ. ;) 
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet