Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Hihi, har du det likadant hemma ? ;)
Hihi, har du det likadant hemma ? ;)
Ska ni vaccinera er mot influensan i år? Får/ska bebisar vaccineras?
Vi har börjat testa välling på kvällen. Tanken är väl att fasa ut amningen, men det är svårt då Dahlia inte förstår hur man ska göra med nappflaska. Hon dricker vatten ur glas och det är inte för att hon är så haj på det Heller utan för att det är det enda som fungerar OK. Ikväll blev det pipmugg och det är nog vad vi kommer att fortsätta med.
Jag märker att hon sover bättre med välling i magen, men JAG har börjat få krypningar i armarna på natten. Jättestörigt.
Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?
Är jag äldst med mina 32 år?
Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?
Är jag äldst med mina 32 år?
Ångest.. Har ringt och satt upp oss på listan för förskoleplats för nästa höst idag. Det fanns kanske en plats kvar. Jag som trodde jag va ute i god tid. Vill verkligen INTE ha alfred på en kommunal förskola så hoppas verkligen att vi får plats på den förskolan som är ett föräldrakooperativ.
Hur tänker ni andra om förskola?
Hej alla!
En blöjfråga, vilka håller rumpan torr längst?! Har provat både pampers, libero och Willys egna. New baby, baby det, active fit, up & go (fr 7 kg) men är inte riktigt nöjd när det kommer till nätterna! Som jag förstått det behöver man bara byta på natten om barnet bajsat, kissblöja kan man vänta med att byta, det är mer onödigt att riskera att barnet blir väckt och yadayada. Men grejen är ju att vid 03-04 är blöjan dyngsur! Jag MÅSTE byta. Ibland vaknar hon och piggnar till och det är INTE kul. Vill slippa byta på natten! Vad kör ni?
Och så var det det hära med åldern då ja
Jag är 29.
Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...
Och så var det det hära med åldern då ja
Jag är 29.
Förresten. Någon som är inne på syskontankar redan? Det är jag...