• Anonym (Kaffe)

Ses på kaffe

En kompis frågade mig tidigare i veckan om jag ville ses på kaffe en morgon och vi bestämde att ses en morgon när jag var ledig. Kompisen meddelade att en annan kvinna skulle följa med också vilket jag givetvis tyckte var helt ok då även jag känner henne med. Jag meddelade att jag skulle bli lite sen då jag hade saker att göra innan. När jag kom dit hade de andra redan druckit upp kaffet, så jag beställde och drack själv. Hann precis dricka ur när de andra behövde gå. Kände mig jätte besviken då det trots allt var jag och kompisen hade bestämt att ses först. Vi ses jätte sällan och hann inte ens prata om något vettigt alls innan de började klä på sig ytterkläderna. Jag kanske bara är jätte känslig men jag blev verkligen besviken. Tilläggas ska art vi alla är i 30 års åldern så de borde veta bättre! Dessutom offrade jag mig att betala den större delen av notan då det bara var jag som hade kontanter! Som vän hade jag erbjudit att sitta kvar en stund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 12:18
    Ps. De visste hela tiden att jag skulle bli senare så det var inte så att jag bara var dålig att passa tiden!

• Svar på tråden Ses på kaffe
  • NaCl

Hur mycket senare kom du då?

• Fenina

Tråkigt när man sett fram emot att ses att tiden blir så knapp. Kan ni inte försöka boka in en ny fika inom kort?

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<
  • TigerLilySwe

Jag råkade ut för en motsvarande sak en gång med en fika som var bestämd två månader i förväg. Min kompis hade en annan för mig okänd person med sig som hon konverserade med hela tiden och sen gick hon snabbt då hon bestämt lunch med en ytterligare person innan hon skulle börja jobba efter lunch. Sånt händer ibland och man blir både konfunderad, besviken och ledsen. Dock tycker jag inte att du ska låta detta tynga dig för mycket utan skaka av dig det som inträffat, det blev helt enkelt lite knasigt. Var mer noggrann nästa gång så att du inte blir snuvad på den trevliga stunden. Kram på dig!

Svar på tråden Ses på kaffe