• Beat

Tips på bra bärsjal för nybörjare?

Jag har en bärsele från Babybjörn redan men skulle gärna vilja ha en bärsjal också då jag fått för mig att dessa är lättare att ta med sig på tex resor osv.. Lättare vikt, lättare att vika ner i väskan när den inte används osv. MEN vilken sjal är lättast för nybörjare? Lillen kommer vara runt 4 månader när bärandet i sjalen kommer äga rum som mest, men även kanske redan vid 5 veckors ålder.. Jag är på jakt efter en lättknuten sjal, helst en som man bara trär på, som typ redan är "färdigknuten". En med lite mindre tyg då den kommer användas utomlands och jag har fått för mig att det kan bli väldigt varmt både för mig och sonen om man har en sjal med flera lager? :/ Men det är verkligen en djungel där ute så jag hoppas ni har lite mer erfarenhet och kan komma med bra tips och råd om vilka som är bäst och lättast att hantera :) Tack på förhand!!

• Svar på tråden Tips på bra bärsjal för nybörjare?
  • Gaytjej

Om du vill ha det smidigt så kanske en ergonomisk sele är bättre för dig ändå? En sån tar inte särskilt mkt plats och kan vikas/knölas ihop och tryckas ner i en mindre väska lika väl som en bärsjal! Avlastar mkt bättre än Babybjörn och är bekvämare för barnet att sitta i.

Trikåsjalar är annars vad jag tycker är mysigast och väldigt lättanvänt (man lär sig knyta på ett kick), medan den vävda svala halvkorta sjalen jag har tar allra minst plats (men är lite svårare, iaf om man inte tränat med trikåsjal innan).

Svar på tråden Tips på bra bärsjal för nybörjare?