ska köpa studsmatta till min 7-åring
Min 7 åring har fyllt år och jag har tänkt skaffa studsmatta. Ca 4 meter ska den vara i diameter. Det är ju en djungel när man ska välja. Behöver tips på en helst billig och bra studsmatta med alla tillbehör, dvs stege, nät och fjäderskydd.
Har läst mig till att de dyrare är säkrare o bättre och de billigare sämre. Nån stans stod det att de billigare tenderar bli dyrare i längden än de dyrare eftersom de slits. De billigare verkar vara lite skrangligare och med ett nät som sitter halvbra.
Studsmattan är avsedd för sonen och hans lillebror, men jag kommer nog vilja hoppa ibland och min sambo med. Vi vet inte heller hur uppskattad studsmattan kommer vara. Jo visst kommer barnen hoppa i början (nyhetens behag), men sen efter ett, två år, vet jag inte om de kommer att hoppa då med. De dyrare verkar hålla många år, men det känns som att den kvalitén är onödig om studsmattan inte används efter ett år. Men det kan också vara så att de vill använda den år efter år efter år.... som sagt är jag väldigt glad om jag får tips på studsmatta som passar oss.