• Gredelina

Annelie eller Agneta?

Vi har barn emd äldre namn, som vi valde för att det då, i början på 2000-talet var ganska ovanligt med namn som Sixten, Alma, osv. Och nu ska vi få en sladdis och vill då ta de namnen som inte hunnit bli "äldre" än men inte är moderna längre på bebisar. Namn som kanske våra barn döper sina barn till. Vi väljer mellan Elisabeth, Annelie och lite Agneta. Jag gillar Agneta medans mannen absolut vill ha Annelie, Elisabeth är sådär tycker vi båda. Vad tycker ni om Agneta eller Annelie, om ni ska välja mellan de två namnen.

• Svar på tråden Annelie eller Agneta?
  • fluu

Jag tycker bäst om Anneli. Agneta har jag väldigt svårt för, jag tror att det har med gn-ludet att göra och att jag bara bara tänker på ABBA Agge. Och det smeknamndet då;) Kanske också svårt internationellt om det nu är viktigt.
    Anneli är mjukt, men ändå lite bastant. Ett okomplicerat och gångbart namn. Fint! Känner endast en liten med det namnet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gredelina

Mannen tycker att "Annelie blir som en melodi, medan Agneta låter som en retsticka". Jag tycker Agneta låter både mjukt och lite hårt, typ att man kan vara både lärare eller Marknadschef. Att det ska vara så svårt med namn, vi uppskattar verkligen alla synpunkter!! :)

• Batmamba

Agneta! Det är mer rejält och inte lika gulligt som Annelie.

• Lian63

Det här var skoj....jag heter Anneli (50 år) o min syster Agneta (47 år) 

• Gredelina
    Lian63 skrev 2014-04-25 19:35:16 följande:
    Det här var skoj....jag heter Anneli (50 år) o min syster Agneta (47 år) 

Hahahah, ja det var faktiskt kul! Gillar du ditt namn och vad tycker hon om sitt?
  • fluu
    Svansjön skrev 2014-04-25 19:40:01 följande:
    Elisabeth tycker jag. Själv är jag inne på Kerstin och Märtha.
    Underbara namn! Märta tycker jag väldigt bra om och hade gärna döpt min till om det inte hade varit för att vi är smålänningar. Meätta... inte lika snyggt. Kerstin fanns inte på vår lista till dottern, men Kersti.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Annelie eller Agneta?