Ont i svanskotan, någon som känner igen sig
Har under dagen fått ondare o ondare i svanskotan´känns det som. Har inte ramlat eller gjort ngt dumt. Är det någon som känner igen denna typ av smärta??
foglossning ska väl inte kännas så??
Har under dagen fått ondare o ondare i svanskotan´känns det som. Har inte ramlat eller gjort ngt dumt. Är det någon som känner igen denna typ av smärta??
foglossning ska väl inte kännas så??
Jag hade också så för ett tag sedan (har två dagar kvar till bf), men tack vare massage från maken samt TNS-apparaten gick det över på ett par dagar. Så, prova lite olika saker du, så ska du se att det går över.
Jepp, min foglossning började nog med ont i svanskotan. Jag funderade faktiskt ett tag om jag ramlat, men sen gick det upp för mig vad det var. Nu känner jag inte av svanskotan så mycket mer, nu sitter det i höfterna istället.
Hade ont i svanskotan från ca v 8-13. Var hos BM och hon sa att det inte är foglossning om det känns i svanskotan. Fick ett senapskorn i örat i alla fall. Nu har det onda flyttat sig ca 10 cm uppåt men gör inte lika ont.
Hoppas det inte börjar om om en vecka då jag börjar jobba igen efter semestern!
Jag hoppas att det inte är foglossning!!
Hej!!
Har åxå ont i svanskotan som tusan... kan inte sitta ner en längre tid...
Har fått ett bälte av sjukgymnasten, men tycker inte det hjälper så värst.
Min mamma hade exakt likadant.
Kram
Jag känner av min foglossning i både svanskota, höfter och korsrygg, så visst kan det vara foglossning..
Min mamma hade också något likande under sin graviditet. Det var någon typ av fistel, var bula som hon fick operera bort. Hoppas verkligen inte det är detta man känner av.
Skönt o höra att det finns fler med svanskotproblem
Jag skulle nog gissa på foglossning om jag vore du...För mig förflyttar det sig från korsrygg till ljumskar till höfter till svanskota - olika vid olika tidpunkter. Ofta känns det ungefär som om man suttit på cykelsadeln i 7 timmar....
Saga09:
Ja, precis så är det för mig med min foglossning också! Som tur är kommer det och går lite med besvären, hade inte varit kul om de skulle sitta i hela grav! (Började i ca v 13 för mig).
När det väl börjar göra ont så är det rent för d-ligt och man vet knappt hur man ska sitta/ligga/stå för att det inte ska göra ont... *huu*
Men det växlar lite mellan om det är höfterna, svansen eller korsryggen som gör ont. Ibland är det ju allt samtidigt förstås... hmm. Har dock varit ganska lugnt under sommaren - vi får väl se nu när man börjat jobba igen...
så har jag haft det till o från hela graviditeten, började tidigt. Känns speciellt besvärligt om jag rört mig mkt el å andra sidan varit mkt stilla. Vissa kvällar har jag behövt stöd..huga.
Det skär som en kniv i svanskotan. Jag hoppas det har lugnat ner sig nu
/// V 19
Jag har haft problem med min svanskota när jag jobbade, blev sjukskriven pga att det gjorde så ont. Jobbade som kassörska och satt på en stol dagarna igenom. Kändes som om svanskotan skulle spricka eller gå av, så ont gjorde det!
Men nu när jag varit sjukskriven känns det mycket bättre =)
Japp, jag har oxå ont i svanskotan från och till, spec när jag suttit på en stol, känns precis som att ha suttit på en cykelsadel i 7 timmar minst!
Började få ont i svanskotan igår när jag cyklade, hoppas att det går över. Känns inte så jätte roligt.
Felicia bröt min svanskota när jag gick med henne. Har ont denna gången med. Det hjälpte bra med akupunktur!!