Vid vilken ålder tycker ni att ett barn ska sluta åka barnvagn och börja gå själv istället?
Vid vilken ålder tycker ni ett barn ska sluta att åka barnvagn och börja gå själv istället?
Vid vilken ålder tycker ni ett barn ska sluta att åka barnvagn och börja gå själv istället?
Den dagen barnet själv inte vill sitta i barnvagn, men inte äldre än 4år. Såvida man inte ska gå i 4 timmar i sträck, men till vardags iaf
Ska t.ex ett barn på 4 år fortfarande åka barnvagn?
Aldrig att min fyraåring får åka vagn! Ben är till för att användas! Hon har gått sen hon var två! Man får anpassa hastigheten lite bara!
Jag har precis slutat ta barnvagnen till förskolan då jag tycker att vår yngsta är tillräckligt stor för att gå den biten. Det är ca 500 m bara.
Han blir 3 i oktober. Tar fortfarande vagnen om det är längre turer men aldrig till vardags, typ till affären, lekparken o.s.v.
Dottern blir 4 i sommar och hon får inte åka vagn alls längre.
Det beror väl på. Har man ett barn som är mycket fysiskt så kanske det barnet inte alls har tålamod med vagnen så snart det lärt sig cykla (med stödhjul). Sen beror det väl också på vad man ska göra, om man går 300 m till en kompis eller 4 km skogspromenad. Kan ju säga att min son (4 år, snart 5) gärna sitter i vagnen halva skogspromenaden och sen springer/går andra halvan. Men nu då vi väntar ett till barn så är det inte alls aktuellt med en dubbelvagn utan det blir ståbräda för den äldre.. Men jag har sagt att han får åka vagn fram till att jag tvättar den och sen får han cykla/gå. Orsaken att jag ännu använder vagnen är att vi har en hund som behöver motion, annars hade vi knappast använt vagnen
mina barn har slutat åka vagn sen 2 års ålder, varför åka vagn när man kan gå?
Vi har dock haft med oss vagn i bilen ifall att någon skulle bli trött i benen när man går länge i affären eller på promenad men den har faktiskt nästan aldrig använts ändå.
Man får ta det i deras takt bara.
ett barn över 3 år behöver absolut inte åka vagn.
En barn på 4 år som står och hoppar på fotpallen på barnvagnen är väl för stor för att åka barnvagn?
Det är föräldrarna som är problemet, de är för jäktade för att låta barnen gå , fotplatta löjligt inte undra på att barnen blir feta