Inlägg från: Linda 237 |Visa alla inlägg
  • Linda 237

Desperat efter hjälp! Pollenallergi

Jag tänkte bara ge dig några till tips som funkar på mig. Är det ögonen eller näsan som är värst? Duscha och tvätta håret direkt när ni kommer in utifrån och varje kväll. Ta allergimedicinen sent på kvällen, även nässpray mot allergi och ögondroppAr. Om hon går med på det så prova att skölja näsan med nässköljare som finns på Apoteket. Få henne att använda solglasögon ute, speciellt när hon tex cyklar. Sen måste man komma ihåg att detta måste upprepas hela tiden för att hålla allergin i schack. Det räcker inte att göra det en dag och sen strunta när det blir bättre utan det gäller att konstant förebygga och ligga steget före hela tiden.

• Linda 237

Kom på en till sak. Det finns luftrenare. Köpte en sån för många är sedan när det vAr värre med min allergi. Sen kan ni ju alltid prova Att ta bort vissa födoämnen som korsar med björkpollen.

• Linda 237

Effekten av tabletten håller ju i 24 h och om hon tar den tex 20.00 så kommer hon ha full effekt när hon vaknar och under dagen för att det avtar på kvällen. Om hon tar den på morgonen tar det ett tag innan hon får full effekt och hon kommer att bli allergisk när hon går ut. Funkar det inte med nässköljare så finns det nässpray med koksalt. Du får försöka övertyga henne med ögondropparna. Muta med något tex en godis eller nått 😎 Håll ut för det är värst i början såhär när björken precis slår ut sen lugnar det sig. MIn dotter har clarityn 1/2 tablett och den dosen fick hon som 4 åring.

Svar på tråden Desperat efter hjälp! Pollenallergi