• Anonym (blåklockan)

Blåtira i ansiktet, ska jobba imorgon, går det att få ner rodnaden och svullnaden?

Har en rejäl blåtira i ansiktet, eller det är fortfarande väldigt svullet och rött, har inte blivit blått än så antar att det kommer bli värre. Någon som har några tips för hur jag ska göra för att få bort den tills imorn? Ska jobba och kan inte gå så till jobbet, ser ju jätte illa ut. 

Förstår att det är omöjligt att få bort den helt men finns det något jag kan göra för att få det att lägga sig lite?

• Svar på tråden Blåtira i ansiktet, ska jobba imorgon, går det att få ner rodnaden och svullnaden?
  • SecretMe

Det finns en kräm på apoteket som heter Hirudoid, den tar ner blåmärken effektivt.

• Anonym (be cool)

Nu är det för sent att göra något. Du skulle ha kylt ner det precis när det hände.
    Säg som det är för det ser bara värre ut om du försöker dölja det .

• Anonym (a)

Finns en salva på apoteket som tar bort blåmärken fortare men tills imorgon är nog omöjligt

• Anonym (Mua)

Ja vet inte om du sminkar dig men gå in till make up store köp en foundation som är lik din hudton och en corrector. (Finns gul,rosa,grön) i en sån. Den gröna tar bort det röda & den rosa det blåa. Blanda foundation med vilken färg det nu är på det stället du har blåmärke/rodnad. Men ha foundation i hela ansiktet annars ser det ojämnt ut.

• Anonym (Mua)

Btw skriver som dom innan du skulle ha kylt ned det på en gång mitt förslag var om du inte ville att det skulle synas.

• Anonym (be cool)
    Anonym (Mua) skrev 2014-04-27 10:28:10 följande:
    Ja vet inte om du sminkar dig men gå in till make up store köp en foundation som är lik din hudton och en corrector. (Finns gul,rosa,grön) i en sån. Den gröna tar bort det röda & den rosa det blåa. Blanda foundation med vilken färg det nu är på det stället du har blåmärke/rodnad. Men ha foundation i hela ansiktet annars ser det ojämnt ut.
    Ska man täcka över så krävs det riktigt smink, typ teater- eller medicinsk smink, det är svindyrt och inget som köps i en vanlig affär en söndag.

Det ser bara jättelarvigt ut när folk använder vanligt smink. Det håller en kort stund sen börjar sminket mattas ut så att det verkligen syns att man försöker dölja något. Hellre en stolt men märkt människa än en som skäms.

• Anonym (blåklockan)
    SecretMe skrev 2014-04-27 10:17:51 följande:
    Det finns en kräm på apoteket som heter Hirudoid, den tar ner blåmärken effektivt.
    Tack! Ska kolla upp det idag! 
    Anonym (be cool) skrev 2014-04-27 10:17:52 följande:
    Nu är det för sent att göra något. Du skulle ha kylt ner det precis när det hände.
    Säg som det är för det ser bara värre ut om du försöker dölja det .

Hade inte möjlighet att kyla ner det precis efter det hände tyvärr. Så jäkla typiskt..imorn ska jag på möte med en hr person plus en till.. Jätte kul att sitta där. Jag måste ju ställa in, vet bara inte vad jag ska säga, så pinsamt alla kommer se.
  • Anonym (Blå)

Jag hade en näsfraktur och var lila från pannan halvvägs ner på halsen.
    Köpte Hirudoid och smorde på.
    Det kändes verkligen under huden att det hände saker.

Inte för att det försvann som genom ett trollslag men det skyndade på det rejält.

Jag säger också, köp Hirudoid!

• Anonym (be cool)
    Anonym (blåklockan) skrev 2014-04-27 10:57:11 följande:
    Tack! Ska kolla upp det idag! 

Hade inte möjlighet att kyla ner det precis efter det hände tyvärr. Så jäkla typiskt..imorn ska jag på möte med en hr person plus en till.. Jätte kul att sitta där. Jag måste ju ställa in, vet bara inte vad jag ska säga, så pinsamt alla kommer se.
    Säg att du tränar MMA.
  • Anonym (Mua)
    Anonym (be cool) skrev 2014-04-27 10:37:49 följande:
    Ska man täcka över så krävs det riktigt smink, typ teater- eller medicinsk smink, det är svindyrt och inget som köps i en vanlig affär en söndag.

Det ser bara jättelarvigt ut när folk använder vanligt smink. Det håller en kort stund sen börjar sminket mattas ut så att det verkligen syns att man försöker dölja något. Hellre en stolt men märkt människa än en som skäms.

Du lägger en neutral make up det syns inte ens att du är sminkad. Folk som jobbar på ex make up store är proffesionella sminköser, jag själv jobbar med det.

Dvs ta en foundationen som är din hudton samt en corrector. Det enda med foundationen är att ojämnheter i huden inte syns samt blåmärken och rodnad med en corrector.

Och det är verkligen inget teatersmink , men såklart sitt du på ditt möte med en blåtira och var stolt men fråga då heller inte om råd hur du ska få bort den tills imorn. Isåfall skulle du ha kylt den!!
Svar på tråden Blåtira i ansiktet, ska jobba imorgon, går det att få ner rodnaden och svullnaden?