• Anonym (blåklockan)

Blåtira i ansiktet, ska jobba imorgon, går det att få ner rodnaden och svullnaden?

Har en rejäl blåtira i ansiktet, eller det är fortfarande väldigt svullet och rött, har inte blivit blått än så antar att det kommer bli värre. Någon som har några tips för hur jag ska göra för att få bort den tills imorn? Ska jobba och kan inte gå så till jobbet, ser ju jätte illa ut. 

Förstår att det är omöjligt att få bort den helt men finns det något jag kan göra för att få det att lägga sig lite?

• Svar på tråden Blåtira i ansiktet, ska jobba imorgon, går det att få ner rodnaden och svullnaden?
  • Gathehielm

När jag fick en blåtira efter ett slagsmål diktade jag upp en historia om att min lillasyster hade dragit till mig med en flaska i tron att jag var någon annan. Gjorde en kul grej av det helt enkelt, och defuserade hela grejen med humor.

Annars kan du väl bara säga att du spelade fotboll i solskenet och fick en armbåge i plytet, eller liknande? Får jag fråga vad du arbetar med? Träffar du mycket kunder, till exempel, eller interagerar du bara med arbetskamraterna?

Reasons... we all have them, at times.
  • Grannen

Vad har hänt så att du fick en blåtira?

• Anonym (blåklockan)
    Gathehielm skrev 2014-04-27 15:55:35 följande:
    När jag fick en blåtira efter ett slagsmål diktade jag upp en historia om att min lillasyster hade dragit till mig med en flaska i tron att jag var någon annan. Gjorde en kul grej av det helt enkelt, och defuserade hela grejen med humor.

Annars kan du väl bara säga att du spelade fotboll i solskenet och fick en armbåge i plytet, eller liknande? Får jag fråga vad du arbetar med? Träffar du mycket kunder, till exempel, eller interagerar du bara med arbetskamraterna?
    Nu vet jag vad jag ska säga:). Säger att jag var ute med vänner i helgen och dansade och någon råkade armbåga mig i ansiktet. Borde väl funka.
  • Gathehielm
    Anonym (blåklockan) skrev 2014-04-27 16:21:46 följande:
    Nu vet jag vad jag ska säga:). Säger att jag var ute med vänner i helgen och dansade och någon råkade armbåga mig i ansiktet. Borde väl funka.
    Låter prima! 

Men om du har blivit misshandlad hoppas jag att du inser att det inte finns någon skam i att vara ett offer.
  • Anonym (blåklockan)
    Gathehielm skrev 2014-04-27 16:26:58 följande:
    Låter prima! 

Men om du har blivit misshandlad hoppas jag att du inser att det inte finns någon skam i att vara ett offer.
    Fast det är så det känns, pinsamt och jobbigt. Vill inte att någon ska fråga. Men jag tror faktiskt min ursäkt är rätt bra, trovärdig då jag är ute ganska mycket.
  • Gathehielm
    Anonym (blåklockan) skrev 2014-04-27 16:29:15 följande:
    Fast det är så det känns, pinsamt och jobbigt. Vill inte att någon ska fråga. Men jag tror faktiskt min ursäkt är rätt bra, trovärdig då jag är ute ganska mycket.
    Absolut, om det känns jobbigt behöver du inte säga ett knyst om det. Hoppas det går bra för dig på jobbet imorgon!
  • Anonym (be cool)
    Anonym (Mua) skrev 2014-04-27 15:48:11 följande:

Först och främst jobbar jag inte på make up store utan jag frilansar och har ett eget företag. En foundation ligger på 300:- där, jag personligen tycker inte det är för dyrt samt deras produkter funkar väldigt bra. Jag själv anv deras och även ett annat märke. Man får som sagt det man betalar för. falnar snabbt bort .. Öh ?? med rätt verktyg och produkter sitter det kvar.. Men just D ja , lär dig smink först innan du uttalar dig :)
    Så du jobbar på make up store på timmar. Ja , fr jag hade inte insinuerat något.

Det smink jag pratar om ligger i en helt annan prisklass än din budgetvariant. Du bör känna till det jag pratar om men gör det inte.  Budgetsmink som det du rekommendrera falnar snabbt i jämförelse med riktigt smink för ja man får vad man betalar för.  Jag har inte ens gått in på hur man gör tekniskt så din sista kommentar var rätt barnslig. Kan du inte ta en extrakurs och bredda din kompetens?
  • Påven Johanna

Sminköserna pennfajtas i en tråd där en tjej som blivit misshandlad två gånger skriver (och har som enda bekymmer att det är pinsamt och att hon behöver kunna dölja resultatet av det lite fint).

Håhåjaja, hur världen är. 

• Anonym (been there)
    Flygfotogen skrev 2014-04-27 16:50:18 följande:
    Vad är det som har hänt och vad gör du åt saken?
Svar på tråden Blåtira i ansiktet, ska jobba imorgon, går det att få ner rodnaden och svullnaden?