Inlägg från: Ekot |Visa alla inlägg
  • Ekot

BF Januari 2015

Hej! Plussade förra veckan och har bf kring 5 januari. Detta är vårt andra barn som håller på att tillverkas har inte ringt mvc ännu men ska väl ta tag i det snart. Förra graviditeten fick jag tipset att ringa tidigt också för det fall det blir mf så finns detta registrerat och man får lättare hjälp senare om det behövs. Men nu tänker vi positivt, här ska det bli barn!

• Ekot
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-06 17:12:54 följande:
    Vill också må illa eller ha växtvärk. Just nu är jag bara trött och extra känslig för längre måltidsuppehåll. Brösten svider också då och då och är känsliga för kyla, men de har inte vuxit något. Blir lite ängslig när så många skriver att de är glada över sina symptom för sist kände de ingenting och då blev det missfall. Förstår att det inte finns nåt sånt samband men klart jag vill känna mig lite gravid :) v. 5+5
    Kan lugna dig med att förra gången jag var gravid (min enda graviditet innan denna) hade jag bara ett symtom förutom utebliven mens och det var trötthet. Jag var så trött! Men inget illamående, växtvärk, stickningar, molande, ömma bröst, ingenting annat. Bara väldigt trött. Denna gång känner jag lite molande och stickningar ibland men annars är detsamma att jag är så trött. Hoppas denna gång går lika bra som förra. Fick ju världens finaste pojke
  • Ekot

Är 26 år och har då en 18 månaders hemma. Pluggar och ska egentligen lämna in examensuppsatsen tredje veckan i januari 2015, men har ju bf första veckan så det känns inte optimalt... men hoppas verkligen bebis stannar. Känner mig så ogravid mem tog ett test på bim+10 som var lika starkt som kontrollstrecket så hoppas det bådar gott. Det bästa jag vet är att leka med min son, det är min hobby numera. Vi har så roligt ihop och jag hoppas vi kan få många roliga stunder nästa mammaledighet också även om vi har en bebis också då.

• Ekot

Idag ringde jag bm för inskrivningsdag. Blev den 4 juni. Enligt apparna är bf 5 januari men enligt henne 4 januari. Skumt hur det kan bli olika, även om barnet kommer när den vill oavsett.

• Ekot
    marsmamma87 skrev 2014-05-10 15:04:27 följande:
    Nu ligger jag inne på akuten med dropp för att jag inte fått behålla någonting på två dagar... Verkar bli en kul graviditet :/

Ajdå hoppas det vänder snart! Skönt iaf fått det bekräftat att allt ser bra ut så här långt
  • Ekot

1376 olästa medelanden från denna tråd, heh... Minns någon mig ens? Haft så sjukt mycket att göra men har nu semester. Är i vecka 13 och var på ultraljud i måndags och allt såg så fint ut så! Den rullade runt, boxade och sparkade där inne. Är som svårt komma ihåg att gå in här när det inte finns app till android, men visst finns det en fb-grupp som är hemlig? Någon som kan berätta hur jag går med i den? :)

Hoppas det går bra för er alla! 
    För övrigt såg jag lite frågor nu på sista sidan, vi hade trygg hansas betal-försäkring förra graviditeten och tar nog samma nu. Men har skandia barnförsäkring. Och jag ser fram emot förlossningen, så häftigt att föda barn!

Svar på tråden BF Januari 2015