Inlägg från: Gweny |Visa alla inlägg
  • Gweny

BF Januari 2015

Hej, Jag är så glad att få komma in till er här!!
    Plusade i förrgår, kom ett starkt plus och igår tog vi ett digitalt som visade gravid 3+!! Har haft lååånga cykler, så svårt att veta exakt, men tror jag är i v 6, ska ringa min gyn imorgon. Vi har försökt i 1 år, och skulle börja med behandling, så detta känns helt fantstiskt.

• Gweny
    Lioz skrev 2014-06-01 07:04:49 följande:
    Hej alla, hoppar också in här, plussade ett starkt streck igår och enligt familjelivs beräkningar så har jag BF 28 Januari och är i v6 (5+3) nu!

En oväntad och lite plötslig grav då mitt Id kort hade gått ut utan att jag hade tänkt på det och helt plötsligt kunde jag inte hämta ut mina ppiller! 
    Men vi har pratat i 3 år om att en liten knott till (har två stycken till sedan innan) hade passat 2015 bra sedan innan. 

Mina tidigare barn är födda 07 och 11. Två Pojkar! =)) 

Har tidigare haft hyperemesis vid mina graviditeter, vilket har inneburit att jag levt på sjukhus fram till v25 ungefär. 
    Än så länge mår jag dock inte illa utan har mest känt mig väldigt svullen, ökat ca 4kg i vikt == samt ömma bröst! 

Tog blodplorv för Hypotyreos för ca 3 veckor sedan och ligger tydilgen i riskzonen, vi har det även i släkten så kommer begära levaxin redan från början nu samt vilja göra KUB test så att allt står rätt till! 

För övrigts så är jag 26 år och bor i Göteborg! 
    Om mina beräkningar är riktiga, så har jag BF 29/1, men har för  två veckor sen börjat med levaxin precis, då mina värden var för höga. Men då visste vi inte att jag hade blivit gravid, så är såklart lite orolig nu. Ska ringa läkaren på måndag. 
  • Gweny

Ja uch, man blir så stressad när det kommer blod. Vet jag fick det när jag väntade min pojke i v12. Var ju först så glada att man kommit till den gränsen, men så hände detta...vi åkte in och trodde det var mf, men var bara en ofarlig blödning, såån lättnad.  

• Gweny

Välkommen alla! Är vi många nya. väntar mitt 3e och sambons 1a, så är spännande!

• Gweny

När har ni andra varit på inskrivning? Eller väntar ni? Ringde min MVC nu, kunde få tid redan på torsdag, men var till en BM, jag inte är så förtjust i, så tog en tid nästa vecka istället till en annan.

• Gweny

Jag är också hungrig! Kan nyss ha ätit och sen bli hungrig snabbt igen!

• Gweny

KUB-test är inget farligt för fostret va? Är vid fostervattensprov det är risk för mf va?

• Gweny
    Lioz skrev 2014-06-02 12:55:58 följande:
    har bara läst en massa skräckhistorier om skador på fostret om man har hypotyreos och är gravid, så är sjukt nojjig å llängtar till VUL!
    Jag har också läst runt om det, man blir verkligen nojig!! Idag ringde iallafall läkaren och jag berättade att jag var gravid, så hon satte in att jag ska äta 100 from idag(ätit 50 i 2v) och så ska jag ta blodprov var 4e vecka hela graviditeten nu. Hoppas verkligen det ska gå bra.

Hoppas det kommer gå bra för oss båda!
  • Gweny
    Bettanspettan skrev 2014-06-02 15:26:08 följande:
    Vi ska göra Kub. Jag är 36. Om det varit första barnet hade jag nog inte velat för då hade det inte spelat roll om det hade visat sig vara fel på barnet. Men nu är det fjärde och min 6 åring har ADHD och det skulle inte vara rättvist mot nån i familjen att sätta ett barn till världen med tex Downs. Jag vet att det är kontroversiellt att säga så men det är så vi resonerar.
    I lördags kom första spyan, mitt på JET tankstället i stan, tur att det inte är så många andra ute o tankar 7,30 en lördagmorgon... 
    Jag resonerar nog som du, så förstår hur du tänker. Tur du inte var på det mest centrala stället med mycket folk iallafall när det kom.
  • Gweny

Sagolina>> skönt det lugnat ner sig!

Escape>> Ja jag är jättekänslig med brösten för beröring av tyg eller annat!

Svullen mage kan jag verkligen intyga med, undrar hur detta ska sluta, när man ändå inte är så långt gången. Annars är det "värsta" just nu att jag är hungrig heeela tiden...kort efter jag har ätit blir jag det igen. I-landsproblem jag vet, men så är det iallafall.

Väntar på att min gynekolog ska ringa...skulle det vid 8:30, men inget ännu...suck!!

Svar på tråden BF Januari 2015