Inlägg från: Mimmi90 |Visa alla inlägg
  • Mimmi90

BF Januari 2015

semlan24 skrev 2014-05-08 11:07:25 följande:
    Jag är nog yngst i den här tråden ;) blir 25 till sommarn. Har trots detta haft problem med att bli gravid (pco och ev endometrios) men på nåt mirakulöst sätt ändå lyckats.. Killen är 31 och vi har varit ett par i 4 år snart :) blir giftemål om några veckor också. Jag är ju som sagt riktigt nojjig för missfall eftersom jag haft ett.. Var superädd när jag fick mensvärk i början men nu blir jag typ mer rädd när jag inte känner nåt.. Haha. Aldrig får det va helt bra :P

Jag är också yngre ;) blir 24 i höst och min sambo är ett år yngre, så 23 . :)
  • Mimmi90
    Duochjag skrev 2014-05-19 14:01:31 följande:
    Du är ju bara BIM +3 så det är inte alls konstigt om det är svagt. Testade senast idag (BIM+14) och teststrecket är fortfarande svagare än kontrollstrecket även om det ökar i styrka liiite mellan varje testning. Som youwontremember sa försök att låta det gå lite tid emellan så att hcg hinner öka ordentligt. Och kom ihåg att olika test är olika känsliga, ska du jämföra bör du ha samma typ av test. Är så beviken och uppgiven. Skrev in mig på mvc idag men fick inte tid förrän 4 juni, då är jag ju redan i vecka 9! Hon frågade inte ens i vilken vecka jag var, konstigt. Sedan försökte jag få ett vul, fick det förra gången i 9+1 då jag var så orolig att det var ma eller ofostrig graviditet så även denna gången och jag hade ju ont i magen (inte molvärken, en skarpare smärta) i fredags samt rosa och bruna flytingar men de gav inga vul om man inte hade medicinsk anledning sa hon  Det är ju samma ställe som förra gången så det  var synd att jag inte fick prata med min gamla bm. Så nu får jag vänta ända till 23/6  då jag har blodprovet för KUB innan jag får se om det faktiskt lever någon därinne. Är en evighet ju 

Man brukar ju ha inskrivning omkring v.10 så det är ju definitivt inte sent iaf. Jag har min inskrivning i v.11 (10+0) den 13/6 och mitt kub i v.13 (den 30/6) så du har ändå hyfsat tidigt :)
  • Mimmi90

Har börjat må lite illa här med, men inte på morgonen utan det kommer runt mitt på dagen/eftermiddagen och är värst när jag ligger i sängen och ska sova. Mår inte superilla, har bara spytt en gång, men det ligger lite där hela tiden, mår liksom inte BRA. Fler?

• Mimmi90

någon mer som känner av hormonerna? jag bröt ihop och storgrät och var helt förstörd idag... för att sambon köpte hem fel skinka.

• Mimmi90

Min första dotter är född 20 december (hade då gått över 6 dagar) och det var jobbigt, denna gången har jag bf 10 januari och går mer än gärna över ett par dagar eller mer!!! Vill ha så långt emellan dem som möjligt, vilket ändå bara blir ett par veckor i bästa fall :p

Min förra förlossning tog över 40 timmar, låg inne på förlossningen i 20,5 timme och efter det sa jag aldrig igen, nästa blir kejsarsnitt! Men nu börjar jag tänka att det vore spännande att uppleva igen, är en annan pappa denna gången och vill lite att han ska få uppleva en "vanlig" förlossning med sitt första barn... Hoppas det går mycket bättre denna gång än förra helt enkelt!

• Mimmi90
    Qaroliine skrev 2014-07-03 13:40:40 följande:

Är det många av er som fått tid till RUL?

Jag har ej fått än, när jag väntade dottern för 4 år sedan så fick jag tid redan 2½ mån innan.

Jag fick tid till RUL på min inskrivning :)
  • Mimmi90
    semlan24 skrev 2014-07-12 18:32:03 följande:

Nån mer som lider av huvudvärk? Vill inte ta alvedon för ofta men jag blir galen snart.. :P får huvudvärk varje dag. Husmorstips??

Jag gör! Varje dag! Undviker också alvedon så gott det går men börjar kännas hopplöst... Får alltid framåt eftermiddagen.
  • Mimmi90
    Bettanspettan skrev 2014-08-24 21:16:07 följande:

Jag har börjat känna av foglossningen nu. Har blivit sjukskriven mellan 8-10 veckor innan BF de tidigare gångerna och räknar nästan med att det blir samma nu. December är ju dessutom "värsta" tänkbara då jag jobbar i handeln. (Coop Forum)

Jag har fått stora problem med foglossning som blir värst när jag jobbar och bättre när jag är hemma och vilar. Jobbar på Coop Konsum så har också ett tungt jobb, ser inte fram emot december då det är som värst i butiken! Kan ju "hoppas" man blir sjukskriven pga foglossningen tills dess...
  • Mimmi90
    Martina8 skrev 2014-08-25 19:20:46 följande:

Hur är det med rörelser??

Känner ni dem? Väl? Ofta?

Jag vet att det är så olika, att bebisar är olika aktiva osv..

Jag känner inte vår lille allt för mycket, bara liiite lite lätt till och från, vecka 21 nu!

Väntar ju mitt fjärde barn och har denna gång moderkakan helt i framkant så troligtvis därför som inte liten gör så mycket väsen av sig..

På fredag ska vi på utökat UL (pga tråkigheter i en tidigare graviditet) spännande men oroligt måste jag säga. Jag hoppas att lillen mår bra och att jag kan känna mig något lugnare med rörelserna efter det ultraljudet.

På fredag ska jag fråga om de ser vad det är för kön på lillen.. redan på KUBen i v 11+5 gissade de på pojke. På UL vecka 19 sa de 99.9% pojke så troligen är det en liten pojk  Har tre prinsessor sen innan så det känns spännande med en pojk även om det absolut inte spelar någon roll för mig. Efter att varit med om tråkigheter så finns det absolut inte den minsta önskan om ett speciellt kön längre, bara att bebis mår fint 

Har ni fått veta kön? Hur säkert tar ni det svaret? 

Med mellantjejen sa de pojk på UL i vecka 39.. Stålmannendressen förblev oanvänd 

Jag känner rörelser tydligt flera gånger varje dag, min sambo känner med handen utanpå magen varje kväll när vi ligger i sängen, han har känt tydligt i drygt 1 vecka (är i v21). Moderkakan ligger i bak.

Är en liten kille jag har där inne, fått det bekräftat två gånger på ultraljud av två olika personer :)
  • Mimmi90
    Lolanthe skrev 2014-09-01 20:57:14 följande:

Hej tjejer! Jag behöver råd! Vi har vårt rul om en vecka. Velar så om vi ska kolla könet. Ni som kollat resp inte kollat, varför valde ni det ni gjorde och hur känns det nu? :D

Vi kollade och det blev mycket mer verkligt efter det! Vår lille kille liksom , man kan se livet lite mer framför sig än bara "en bebis"... Kollade inte förra graviditeten och är väldigt glad att vi kollade denna gången :)
  • Mimmi90

Jag var på inskrivningen i v10 i juni och nästa besök är nästa vecka i v23. Har däremellan gjort kub och RUL på annan klinik. Tyckte också det var lång tid emellan!

• Mimmi90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-08 18:16:36 följande:

MVC besök i v 23+3:

sf mått 25

blodtryck 100/60

babys hjärtslag 144/min

Nån med liknande värden?

Nästan exakt samma (bebis hjärtslag 146) i v 22+1
  • Mimmi90

Jag ska på TUL i v32 men har ingen aning om varför. Bebis såg perfekt ut på rul, jag har inte graviddiabetes (ska även göra en till glukosbelastning v32), sf låg precis över medelkurvan så helt normalt, verkligen inga konstigheter, så vet inte varför jag fått det? Kanske är standard här?

Kan kanske bero på att jag inte går upp i vikt men de kommenterar varenda gång hur bra det är då jag är överviktig...

• Mimmi90
    escapee skrev 2014-10-19 20:49:43 följande:

Åh snälla ni, hjälp mig... De flesta kläder sitter lite obekvämt just nu... Men de som sitter mest obekvämt är mina trosor..( som just nu är string från Lindex) . Någon som har tips på några bekväma trosor som inte är "mormors trosor"?! Alltså dom ska inte vara stora som hus ;) åh sen ska dom heller inte vara sånna som åker in i röven varje steg man tar... Plus att man ska ju gärna känna sig lite snygg i dom också!

Mormorstrosor for the win :D nä men jag använder hipstermodell från newbody, finns inga skönare och sambon tänder på mig i dem ändå, även om de inte är så väldigt snygga :)
  • Mimmi90
    Lolanthe skrev 2014-12-06 17:49:26 följande:

Hej! Jag ska göra snitt, fast frivilligt pga förlossningsrädsla. Kommer vara tufft men samtidigt känner jag faktiskt mig mer trygg med snitt än alternativet. Vad är du mest nervös över och så med snittet? Jag har blivit opererad för bl.a. Blindtarmen förut så jag känner ändå att jag har lite koll på vad som väntar..

Jag är i processen att förhoppningsvis få planerat snitt, också pga förlossningsrädsla (efter förra förlossningen). Den 17e ska vi prata med överläkaren så vi får väl se då om jag får det eller inte...
  • Mimmi90
    Lolanthe skrev 2014-12-07 09:59:21 följande:

Lycka till, hoppas du får som du vill :) vilket landsting tillhör du? Här i Sthlm (SöS) gick det bra, vi träffade överläkaren två gånger och hon var väldigt proffsig. Jag var beredd på "fight" men hon var väldigt bra och lyssnade mer än pratade. Jag hade dock varit tydlig med snitt från dag 1 jag blev gravid så kan vara därför också. Samtidigt förstår jag att man inte bara kan "välja" hux flux eftersom riskerna för allvarliga komplikation ju är större med snitt. Men de borde inte "tvinga" folk som inte vill heller anser jag... Oj, vad långt det blev... ;)

Tillhör Landstinget Kronoberg. Överläkaren var involverad i min första förlossning för 8 år sedan, och det var även hon som sjukskrev mig i september pga min foglossning så hittills har jag upplevt henne som toppentoppen :) jag sa till i augusti att jag vill ha snitt och fick remiss till auroramottagningen först 2 december så det tog väldigt lång tid, så nu har jag inte många veckor till "fight" (som jag också är lite inställd på) eftersom jag ska träffa överläkaren den 17e december och har bf 12 januari... Hoppas jag får som jag vill, har läst all info kring det som går att få så jag är väl medveten om vad jag ger mig in i!
  • Mimmi90
    Waimea skrev 2014-12-07 20:29:51 följande:

Är det Eunice du går hos?

Ja precis! :)
  • Mimmi90
    mariaheterjag skrev 2014-12-12 20:51:32 följande:

Alltså jag känner mig så himla tung och obekväm nu! Magen spänner hela tiden och det känns jobbigt bara att förflytta sig här hemma. Dagtid är ändå ok men just kvällarna är jättejobbiga tycker jag. Svårt att hitta en skön position både när jag sitter och ligger ner. Och alla rörelser resulterar i sammandragningar. Känns som jag bara klagar hela tiden samtidigt är det som att ingen (läs min sambo) fattar hur jobbigt det här är! Någon som känner igen sig? Vecka 36 är jag i förresten, idag är det exakt en månad till bf.

Preciiis samma här, förutom sammandragningarna. Att kliva in i duschen är jobbigt efter 1 minut, vill bara sätta mig ner på golvet, det spänner och drar så mycket i magen. Att plocka upp något från golvet är ju helt hopplöst, fler än en gång har det fått ligga... Har också en månad till bf idag!
  • Mimmi90
    akita skrev 2014-12-29 10:48:01 följande:

Låter som att det kommer bli en jättefin present till hen! Bra att få med båda språken också! Vet inte hur jag gör med det. Jag pratar spanska, men det gör jag ju mest med min mamma.

Min bok blir nog mer dokumentär typ då och då hände det här. Vi gjorde ivf så jag har dokumenterat redan från när vi började och sen mycket från graviditeten. Första ultraljudsbilden är från 8+0 och då var henne hjärta inte större än ett vallmofrö.

Cool idé med gipset! Vad gör ni av avgjutningen sen?

Herregud om du är spansktalande, ge den gåvan till ditt barn! Min dotters pappa är från Chile så hon är nu tvåspråkig och det är en av de bästa gåvor man kan få! Särskilt som det är spanska, det är ju ett så otroligt stort språk som dessutom bara växer.

Prata spanska med hen från födsel och så ofta du kan när hen växer upp så kommer det helt automatiskt :)
Svar på tråden BF Januari 2015