BF Januari 2015
Jag är också yngre ;) blir 24 i höst och min sambo är ett år yngre, så 23 . :)
Har börjat må lite illa här med, men inte på morgonen utan det kommer runt mitt på dagen/eftermiddagen och är värst när jag ligger i sängen och ska sova. Mår inte superilla, har bara spytt en gång, men det ligger lite där hela tiden, mår liksom inte BRA. Fler?
någon mer som känner av hormonerna? jag bröt ihop och storgrät och var helt förstörd idag... för att sambon köpte hem fel skinka.
Min första dotter är född 20 december (hade då gått över 6 dagar) och det var jobbigt, denna gången har jag bf 10 januari och går mer än gärna över ett par dagar eller mer!!! Vill ha så långt emellan dem som möjligt, vilket ändå bara blir ett par veckor i bästa fall :p
Min förra förlossning tog över 40 timmar, låg inne på förlossningen i 20,5 timme och efter det sa jag aldrig igen, nästa blir kejsarsnitt! Men nu börjar jag tänka att det vore spännande att uppleva igen, är en annan pappa denna gången och vill lite att han ska få uppleva en "vanlig" förlossning med sitt första barn... Hoppas det går mycket bättre denna gång än förra helt enkelt!
Är det många av er som fått tid till RUL?
Jag har ej fått än, när jag väntade dottern för 4 år sedan så fick jag tid redan 2½ mån innan.
Nån mer som lider av huvudvärk? Vill inte ta alvedon för ofta men jag blir galen snart.. :P får huvudvärk varje dag. Husmorstips??
Jag har börjat känna av foglossningen nu. Har blivit sjukskriven mellan 8-10 veckor innan BF de tidigare gångerna och räknar nästan med att det blir samma nu. December är ju dessutom "värsta" tänkbara då jag jobbar i handeln. (Coop Forum)
Hur är det med rörelser??
Känner ni dem? Väl? Ofta?
Jag vet att det är så olika, att bebisar är olika aktiva osv..
Jag känner inte vår lille allt för mycket, bara liiite lite lätt till och från, vecka 21 nu!
Väntar ju mitt fjärde barn och har denna gång moderkakan helt i framkant så troligtvis därför som inte liten gör så mycket väsen av sig..
På fredag ska vi på utökat UL (pga tråkigheter i en tidigare graviditet) spännande men oroligt måste jag säga. Jag hoppas att lillen mår bra och att jag kan känna mig något lugnare med rörelserna efter det ultraljudet.
På fredag ska jag fråga om de ser vad det är för kön på lillen.. redan på KUBen i v 11+5 gissade de på pojke. På UL vecka 19 sa de 99.9% pojke så troligen är det en liten pojk Har tre prinsessor sen innan så det känns spännande med en pojk även om det absolut inte spelar någon roll för mig. Efter att varit med om tråkigheter så finns det absolut inte den minsta önskan om ett speciellt kön längre, bara att bebis mår fint
Har ni fått veta kön? Hur säkert tar ni det svaret?
Med mellantjejen sa de pojk på UL i vecka 39.. Stålmannendressen förblev oanvänd
Hej tjejer! Jag behöver råd! Vi har vårt rul om en vecka. Velar så om vi ska kolla könet. Ni som kollat resp inte kollat, varför valde ni det ni gjorde och hur känns det nu? :D
Jag var på inskrivningen i v10 i juni och nästa besök är nästa vecka i v23. Har däremellan gjort kub och RUL på annan klinik. Tyckte också det var lång tid emellan!
MVC besök i v 23+3:
sf mått 25
blodtryck 100/60
babys hjärtslag 144/min
Nån med liknande värden?
Jag ska på TUL i v32 men har ingen aning om varför. Bebis såg perfekt ut på rul, jag har inte graviddiabetes (ska även göra en till glukosbelastning v32), sf låg precis över medelkurvan så helt normalt, verkligen inga konstigheter, så vet inte varför jag fått det? Kanske är standard här?
Kan kanske bero på att jag inte går upp i vikt men de kommenterar varenda gång hur bra det är då jag är överviktig...
Åh snälla ni, hjälp mig... De flesta kläder sitter lite obekvämt just nu... Men de som sitter mest obekvämt är mina trosor..( som just nu är string från Lindex) . Någon som har tips på några bekväma trosor som inte är "mormors trosor"?! Alltså dom ska inte vara stora som hus ;) åh sen ska dom heller inte vara sånna som åker in i röven varje steg man tar... Plus att man ska ju gärna känna sig lite snygg i dom också!
Hej! Jag ska göra snitt, fast frivilligt pga förlossningsrädsla. Kommer vara tufft men samtidigt känner jag faktiskt mig mer trygg med snitt än alternativet. Vad är du mest nervös över och så med snittet? Jag har blivit opererad för bl.a. Blindtarmen förut så jag känner ändå att jag har lite koll på vad som väntar..
Lycka till, hoppas du får som du vill :) vilket landsting tillhör du? Här i Sthlm (SöS) gick det bra, vi träffade överläkaren två gånger och hon var väldigt proffsig. Jag var beredd på "fight" men hon var väldigt bra och lyssnade mer än pratade. Jag hade dock varit tydlig med snitt från dag 1 jag blev gravid så kan vara därför också. Samtidigt förstår jag att man inte bara kan "välja" hux flux eftersom riskerna för allvarliga komplikation ju är större med snitt. Men de borde inte "tvinga" folk som inte vill heller anser jag... Oj, vad långt det blev... ;)
Är det Eunice du går hos?
Alltså jag känner mig så himla tung och obekväm nu! Magen spänner hela tiden och det känns jobbigt bara att förflytta sig här hemma. Dagtid är ändå ok men just kvällarna är jättejobbiga tycker jag. Svårt att hitta en skön position både när jag sitter och ligger ner. Och alla rörelser resulterar i sammandragningar. Känns som jag bara klagar hela tiden samtidigt är det som att ingen (läs min sambo) fattar hur jobbigt det här är! Någon som känner igen sig? Vecka 36 är jag i förresten, idag är det exakt en månad till bf.
Låter som att det kommer bli en jättefin present till hen! Bra att få med båda språken också! Vet inte hur jag gör med det. Jag pratar spanska, men det gör jag ju mest med min mamma.
Min bok blir nog mer dokumentär typ då och då hände det här. Vi gjorde ivf så jag har dokumenterat redan från när vi började och sen mycket från graviditeten. Första ultraljudsbilden är från 8+0 och då var henne hjärta inte större än ett vallmofrö.
Cool idé med gipset! Vad gör ni av avgjutningen sen?