Inlägg från: Lolanthe |Visa alla inlägg
  • Lolanthe

BF Januari 2015

Jag har också börjat shoppa lite smått, så ytligt men Gud vad kul det är! Har bara köpt ett set: en body m byxor och mössa från hm med djurmotiv, älskar det :D frågan är vad man behöver i klädväg och övrig "utrustning"?

• Lolanthe
    semlan24 skrev 2014-07-12 18:32:03 följande:

Nån mer som lider av huvudvärk? Vill inte ta alvedon för ofta men jag blir galen snart.. :P får huvudvärk varje dag. Husmorstips??

Japp samma här! Dricker mycket vatten och ibland tar jag nässpray ( vilket man inte ska ta för ofta då man kan bli beroende). Sen vilar/sover jag om jag behöver, det brukar hjälpa :)
  • Lolanthe

Vi kommer inte ta reda på kön, vill ha det som överraskning. Fast förstår att man vill kolla könet pga planering osv :)

• Lolanthe

Grattis till alla fina Rul ! Nu längtar jag till vårt i september! :D

Måste fråga er andra. Hur mkt känner/lever ni er in i graviditeten? Jag har blivit helg hopplös. Jag har bebisar på hjärnan!! ;) Drömmer om bebisar, pratar bara om bebisar, barn, namn, nappar, amning, sovrutiner osv osv... om jag försöker tänka på nått annat typ träning tänker jag automatiskt gravidträning, är bara intresserad av bebisar och graviditet. Min sambo försöker så gott han kan att hänga med men det kan inte vara så kul alltid ;) . Till råga på allt känner jag ingen som är gravid nu så jag kan liksom aldrig "prata av mig" heller... Hur är det för er andra?

• Lolanthe
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-01 21:01:44 följande:
    Ja här med :) kommer på nåt hela tiden att säga om bebisar till sambon. Finns ju miljontals samtalsämnen och saker att fundera på och ta ställning till. Babyprylar, barnuppfostran, saker vi ska göra, föräldraledighet, inredning, namn... Sambon lyssnar tålmodigt men jag försöker sprida det lite och prata lite med andra människor också.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
    Haha jag känner igen mig! Samtalsämnena är nästintill obegränsade ;)
  • Lolanthe
    mariaheterjag skrev 2014-08-02 14:07:04 följande:
    Jag har börjat tänka på och oroa mig lite för förlossningen. Undrar också hur första tiden med två barn ska gå då min sambo jobbar väldigt mycket. Med första barnet var jag mer som du beskriver, helt uppslukad liksom! Nu känns det faktiskt lite mer overkligt och mest nervöst att va gravid igen. Men det ska bli kul när man är lite längre gången att börja kolla på vagn och så...
    Jaa kan tänka mig att man är mer naiv och liksom uppslukad med första, sen kommer verkligheten med andra ;) hade du en jobbig första förlossning? Kanske skönt att gå o prata med någon? Jag är nog inte rätt person att ge råd dock då jag har extrem förlossningsrädsla... Så jag kommer förmodligen göra ett snitt. Men tycker det verkar grymt häftigt att föda barn, oavsett hur man gör det :))
  • Lolanthe
    Twiberg skrev 2014-08-02 19:44:35 följande:
    Haha, det är samma här! Allt jag tänker på är den lilla, mycket som ska planeras så det är nog vanligt så :) min sambo är inte så insatt, han vet ju vad som händer men jag råkar nog ta det mesta ansvaret själv! Har en kompis som är gravid och ska föda snart men det är inte så mycket vi pratar om ändå.
    Vad kul med en gravid kompis, måste vara guld värt att ha någon att ventilera med :D ja så är det för oss med, jag tar mest ansvar och sambon "hänger på" haha! Fast det är nog tur, annars hade vi aldrig fått något gjort ;)
  • Lolanthe
    Malin81a skrev 2014-08-06 13:13:44 följande:

Idag ringde läkaren på Emmas ultraljud där jag gjort moderkaksprov och sa att hon sagt fel till mig innan och att labbet inte kunde analysera dna för att det var för lite dna. Jag förstår inte att hon kunde säga så fel. Mannen ringde upp henne för jag var för upprörd. Långt om länge fick han fram att det var hon som gjort fel och läst slarvigt.

Just nu vet jag varken ut eller in. Jag tänker inte utsätta mig för att ta om testet. Samtidigt är det fruktansvärt att inte veta om bebisen är frisk.

Men vad oprofessionellt av dem. Även om alla självklart kan göra misstag önskar man ju att de var extra noga med sådana här saker. Förstår att det känns jättetufft. Varför gjordes provet från början, fick ni "dåliga" (fel ord, jag vet) siffror på kuben? Styrkekramar
  • Lolanthe
    Malin81a skrev 2014-08-06 17:24:08 följande:
    Ja risk 1 på 51 för trisomi 18, som inte går att leva med. Är mest inne på att försöka få till ett utökat uultraljud. ..
    Åh, ja då förstår jag att ni gick vidare med provet av en anledning. De borde göra allt i sin makt för att kolla allt som går att kollas utan provet, det är ju de som gjort fel. För mig i kontakt med vården har det alltid hjälpt att man ber att få tala direkt med klinikchefen, det kanske kan vara något o ert fall..? Ni borde definitivt få ett utökat ultraljud.
  • Lolanthe

Hej tjejer! Jag behöver råd! Vi har vårt rul om en vecka. Velar så om vi ska kolla könet. Ni som kollat resp inte kollat, varför valde ni det ni gjorde och hur känns det nu? :D

Svar på tråden BF Januari 2015