Inlägg från: HeiHej |Visa alla inlägg
  • HeiHej

BF Januari 2015

Okej, nu vill jag gärna komma med i denna tråd också, den andra bf januari tråden är så död..;)
    BF 4 januari, första barnet, lider för tillfället av foglossning och halsbränna, annars är det bara fin-fint Skrattande

• HeiHej

Är det någon annan som har sammandragningar VÄLDIGT ofta? jag har minst var 10:e minut och haft det de senaste 3 dagarna, dock ej smärtsamma (förutom några enstaka)
    Men ska man verkligen ha så ofta utan att det händer någonting alls?

• HeiHej

det är bara det att det blir så obehagligt med så mycket sammandragningar så hon inte ännu heller är fixerad. Blir mycket tungt att andas, bf på söndag, känns bara det som en evighet och då går man säkert över iaf.

• HeiHej
    Här har vattnet gått klockan 09.30 i morse, inte ännu mycket öppen, in för mer undersökningar kl 23.00 ikväll och om inget händer innan imorgon så sätts det igång ordentligt imorgon på morgonen..
  • HeiHej
    Waimea skrev 2015-01-01 16:47:17 följande:
    Spännande! Lycka till!
    tackar Glad
  • HeiHej
    LängtansBlåaBlomma skrev 2015-01-01 19:05:05 följande:
    Wow :) Kom det mycket?

Har du värkar?
    njä, inte speciellt, men tillräckligt för att märkas kan man väl säga Flört
    Värkar var 5:te minut då de tog kurvan vid förlossningen, höll på tills ca 5 tiden, sen har det avtagit Rynkar på näsan hoppas de kommer igång ordentligt igen..
  • HeiHej
    LängtansBlåaBlomma skrev 2015-01-01 19:05:05 följande:
    Wow :) Kom det mycket?

Har du värkar?
    njä, inte speciellt, men tillräckligt för att märkas kan man väl säga Flört
    Värkar var 5:te minut då de tog kurvan vid förlossningen, höll på tills ca 5 tiden, sen har det avtagit Rynkar på näsan hoppas de kommer igång ordentligt igen..
  • HeiHej

Efter en förlossning på 46h så kom hon äntligen ut 3.1 kl 07.20. Täta sammandragningar i 12h (längsta pausen var 20sek) så lustgasen blev min bästa vän,även om den inte hjälpte mycket. Epiduralen fick jag en timme innan hon kom, men den satt fel så föga hjälpte den också.

Hursomhelst så överlevde jag, och flickan var det aldrig någon nöd på, så nu kan vi börja njuta av resten av våra liv :)

• HeiHej
    akita skrev 2015-01-04 09:31:34 följande:

Stort grattis till den lilla!!!

Låter som en jobbig förlossning. Hur kommer det sig att man inte körde kejsarsnitt efter så lång tid? Du måste ju ha varit helt slutkörd?

Jag ville ha så lite medicinskt som möjligt och bebisen mådde bra, så det var väl därför. Fick morfinspruta och lustgas enda tills jag var öppen 8cm, då tog jag eda. Helt slutkörd ännu, men det är ändå värt allt :)
  • HeiHej
    elilin skrev 2015-01-20 13:27:37 följande:
    Grattis :)

Idag var sista besöket hos bm för min del, får ja hoppas i varjefall men går säkerligen över denna gång oxå så lär väl se henne igen;) allt såg bra ut å bebis har äntligen lagt sig till rätta vilket var väldigt skönt att höra :) har dock gått upp hela 22kg:( precis som men sonen å ändå har ja knappt kunna ätit bått denna gång.. förra gången trök ja i mig allt ja kom åt typ medans denna gång har varit glad om ja fått i mig 2mål om dagen :/ aja får gå av sig de sen :p

men kan ni hjälpa till med namn?

Vi vet ju inte vad de är i magen men vi har inte kommit på ett enda namn som vi båda gillar, finns ett varsitt flicknamn som vi tycker om men inte direkt så nån av oss gillar den andres ;) jag har Meja han har Melina, och pojknamn har vi inte ett ända helt ärligt så börjar ja få panik att vår bebis kommer bli namnlös! Är rädd att man inte ska kunn bestämma sig när h*n är här så ja vill verkligen ha nått förslag ;)
    flicknamn har jag själv problem med, vår dotter har varit namnlös nu i över 2 veckor redan. Men pojknamn hade vi färdigt så jag kan ju säga det vi hade tänkt iaf, Liam :)
Svar på tråden BF Januari 2015