• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Den och den
    bejb skrev 2014-05-02 19:45:28 följande:
    gjorde de inte sist och kommer inte göra det nu heller
    Jag har inte bestämt mig ännu...

Vad är anledningen till att du valt att inte göra det?

Här är hormonerna i omlopp helt klart, ligger och bölar på sängen för att min sambo var omtänksam och tyckte jag skulle gå och lägga mig och så skulle han natta mina barn ikväll.

Tröttheten är nämligen en annan av mina "symptom". Sitter och nickar till vid denna tiden på kvällarna, är sååå himla trött!

Det var jag när jag var gravid med min äldsta tjej också,.. Kan inte minnas att det var så med hennes lillasyster och inte någon av alla dom andra gångerna jag varit gravid heller. Men denna gången slog det till på allvar igen!

Får se hur jag ska orka med en kalas-dag imorgon, för Storan som fyller 8 på söndag!
  • fröet2015
    Den och den skrev 2014-05-02 18:20:26 följande:
    Ska ni, som får möjligheten, göra KUB?
    Jag har bokat in det, är dock inte säker på att jag vill! Känner väl att jag inte är precis lastgammal (32) och i övrigt ingen riskpatient.. Hur resonerar du?
  • marsmamma87
    Fesitomo skrev 2014-05-02 19:49:56 följande:

Kul att ha någon nära så man kan följas åt smile1.gif
    Absolut, kul även när bebisarna kommit :)
  • fröet2015
    bejb skrev 2014-05-02 19:46:43 följande:
    nu har första "cravingen" kommit. granny smith äpplen! Mmmm.. syrligt goda! Surt ska de va!
    Förra graviditeten åt jag flera påsar/vecka :)
    Hihi, det hade jag förra graviditeten, jag fattade inte att det var en craving, tyckte bara att de var så otroligt goda just då.. :D
  • MillaPo

Vi ska göra kub, alla i örebrolän blir erbjudna det oavsett ålder. Vi gjorde det med dottern o vill det nu oxå. Det e för trisomi 13, 18 o 21 som man gör kuben o nuptestet. Trisomi 13 o 18 e inte förenat med liv utanför magen om jag förstått det rätt o 21 är downsyndrom.

• LängtansBlåaBlomma

Jag vet inte än om jag vill. Är ju född 87 så tror inte jag behöver göra det med tanke på sannolikheten men jag har varken sett över möjligheterna här och heller inte pratat m sambon.

• fröet2015
    MillaPo skrev 2014-05-02 20:34:10 följande:
    Vi ska göra kub, alla i örebrolän blir erbjudna det oavsett ålder. Vi gjorde det med dottern o vill det nu oxå. Det e för trisomi 13, 18 o 21 som man gör kuben o nuptestet. Trisomi 13 o 18 e inte förenat med liv utanför magen om jag förstått det rätt o 21 är downsyndrom.
    Jag bara tror inte att jag skulle vidta några åtgärder oavsett vad det skulle visa.. Abort känns inte aktuellt om det inte är någon allvarlig missbildning eller så, och sånt ser man ju på rul.
  • RockTheRebell

När vi var på ultraljudet som tog ifrån oss lillebror så så var en av hennes sista meningar. Men det här ser inte bra ut. Innan hon hann längre hann jag tänka låt det vara downs så han i alla fall får leva. Det spelade mig inte någon roll bara vi fick liten. Men inte. Så vi får Kub för att bli tryggare den här gången och det "ska" inte vara några fel den här gången. Men vi skulle aldrig ta bort något som kan få ett värdigt liv pga vår förlust. Barn med speciella behov väljer sina föräldrar brukar de säga :) jag längtar så till ul så man får veta allt är bra!

• MillaPo

Om det skulle va nån av 13 eller 18 kommer vi att avbryta. Om det skulle visa sig vara downsyndrom vet jag inte var vi står faktiskt men vi har pratat om det fram o tillbaka men vet fortfarande inte :/. Rockrebell: hemsk det ni fått genomleva...ni e starka som tagit er igenom det o kan se framåt igen även om man aldrig glömmer...

• semlan24

Nu hoppar jag också in här! Har bf 6 januari, är första barnet, men fick missfall förra gången.. är superorolig att det ska hända igen. Tänker nu mest på  hur man lättast ska få till ett tidigt ultraljud :) har hört att det kan vara lite svårt..

Svar på tråden BF Januari 2015