Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

BF Januari 2015

Fesitomo skrev 2014-05-16 20:08:27 följande:
    Måste få gnälla av mig lite, har inte fått behålla någonting idag fast jag äter lergigan ska försöka med lite glass om en stund men har verkligen testat allt som jag kan komma på, jo citronvatten får stanna men hur mycket näring är det i det :( blä vad jag är trött på att må så här

Jag fick primperan direkt vid förra graviditeten efter att lergigan inte fungerade. O det fungerade 1000ggr bättre än lergigan på mig.
  • snerkan
    ilyaln skrev 2014-05-16 21:07:07 följande:
    På janusinfo är den klassificerad som 2:a, samma som bensodiazepiner. Jag hade nog ringt och hört med sjukvårdsupplysningen utifall att... www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fo.../   Hoppas du kryar på dig snart :) 

Tack snälla för svaret! Jag låter hostmedicin vara, vågar inte chansa:s
  • snerkan
    Serahjay skrev 2014-05-19 19:03:52 följande:
    Jag är oxå jättesvullen o hård på kvällarna. Men är ganska svullen hela dagen för jag är en vandrande gasboll. Nån mer som har problem med gaser? det är ju helt sjukt! Tror inte jag var såhär med min dotter.. Är superhård i magen oxå.. hoppas det går över snabbt. Ska försöka dricka mer vatten o äta mer fiber.. 

Min mage gör också uppror! Men var likadan förra graviditeten. Vissa grejer jag äter reagerar min mage nästan som om jag vore allergisk på, måste springa på toa direkt. Jätte jobbigt för jag glömmer ju bort det!:p Är inte känslig mot nåt i vanliga fall men min "gravid mage" är både gasig o överkänslig!:p
  • snerkan
    Respan skrev 2014-05-19 18:50:43 följande:
    Alla ni som varit på VUL redan, varför har ni gjort det? :) Har inte mitt UL fören 15 juli och det är ju evigheter tills dess :(

Vi fick avbryta en graviditet i januari i år och har haft ett missfall innan vi fick sonen. Min bm sa att jag skulle ringa kvinnokliniken och förklara hur det låg till och säga att jag var väldigt orolig. Fick ett vul inbokad bara några dagar senare, o ska på ett till om en vecka!:) Sen har vi även ett planerat ul i v12-13 med läkaren som upptäckte missbildningen i förra graviditeten. Känns skönt att de har koll på en:) Det verkar vara väldigt olika mellan olika län o olika bm hur lätt man får vul. Jag tycker du ska ringa o fråga:)
  • snerkan
    Respan skrev 2014-05-19 18:50:43 följande:
    Alla ni som varit på VUL redan, varför har ni gjort det? :) Har inte mitt UL fören 15 juli och det är ju evigheter tills dess :(

Du kan ju göra ul privat annars:) det gjorde vi förra gången. Kostade det dubbla mot vad det kostar på lasarettet. Men det kan det ju vara värt för att stilla sin oro!:)
  • snerkan
    Jhalie skrev 2014-05-23 10:32:34 följande:
    Ligger inlagd nu i väntan på operation. Tydligen utomkveds som de missat sist

Åh fy, stackars dig!!!:( hoppas op går bra utan komplikationer nu! Kram!
  • snerkan
    maarny skrev 2014-05-24 09:36:24 följande:
    Nervööös ska iväg på ultraljud idag kl 14.00. Håll alla era tummar för att ett litet hallon ligger där inne!

Lycka till! Håller alla tummar och tår!:) En fruktansvärd matthet har intagit min kropp! Fy vad jobbigt allt är, jag släpar benen efter mig vart jag än går. Känns som om jag inte skulle ha ätit på hundra år o har världens mjölksyra i benen. Hua! Inte lätt att låtsas vara som vanligt på jobbet!:p Jag behöver äta lite o vääääldigt ofta för att fungera någorlunda. Men det är rena döden för mina tänder som jag redan har ont i sen innan:p Någon som har ett bra tips på vad man kan äta som är minst skadligt för tänderna som man ändå håller sig på benen av?:)
  • snerkan
    Qaroliine skrev 2014-05-24 18:26:36 följande:

Jag fick avbryta en graviditet i v 12 i januari pga att allt ej stod rätt till. Nu är jag gravid i v 5+3 och oron är såklart väldigt jobbig.
    Vi har en 3½-årig flicka sedan innan som plåster på såren smile5.gif
    Kommer göra ett vul när jag är i v 7+6.

Qaroliine! Vi har lite liknande situationer ju. Avbröt en graviditet den 30 januari, då de upptäckte på rul att pojken inte kunde överleva. Vi har en son på drygt 2 år hemma och är gravid i v7+4 nu:)
    Har faktiskt fått göra ett vul redan pga av våra tidigare erfarenheter och oron det medför. Dock såg de bara en hinnsäck med en liten "plupp" i, så ska göra ett nytt på måndag då det gått två veckor sedan det första vul:et.
    Får du några extra kontroller i och med avbrytandet senast?
  • snerkan
    Qaroliine skrev 2014-05-24 20:41:42 följande:
    Vad skönt att vi är fler med liknande bagage. Går hos privat bm så jag får så många vul/ul jag behöver, helt gratis! Det var så det upptäcktes förra gången.. allt såg bra ut i v 6+0 men inte sen på nästa, så jag väljer att vänta med vul lite nu. Fy vad hemskt för er att behöva få veta så sent som vid rul att ni behövde avbryta
    Tilde 101221

Ja det är väldigt skönt att dela sina tankar o oro med andra som har varit i liknande Situationer:) Vad skönt att kunna välja privat bm! Vi får ju betala även för dessa tidiga. Men det är det värt ändå ju:) Förra gången åkte vi faktiskt 15mil till en privat klinik o gjorde ul i v 12 men hon såg inget fel. Så denna gång blir det läkare som kollar i v 12, det känns mer tryggt. Hoppas verkligen ingen av oss behöver vara med om något sådant igen!
  • snerkan

Vul imorgon kl 13! Usch jag är så nervös. Det måste bara vara ett litet tickande hjärta där inne nu. Annars vet jag inte hur jag ska komma vidare:s

Svar på tråden BF Januari 2015