Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

BF Januari 2015

Vinterdröm skrev 2014-06-30 22:31:26 följande:

Jag var i v 6-7 när vi berättade för föräldrarna och makens syster. För två nära vänner i v8, annars har vi hållit tyst! Är i v 12+3 nu. När berättar/berättade ni på jobbet?

Jag har semester nu, men mailade min chef igår, tillsammans med en bild på bebisen. Hon misstänkte att jag var med barn.. Jag är själv chef och vet att det måste rekryteras en vikarie för mig. Helst vill jag ju ha den på plats någon tid innan jag slutar så har ville säga det direkt efter KUB.. Hon blev jätteglad för min skull. Fördel statlig anställning - det blir aldrig nå tjafs om såna här saker
  • Waimea

Lycka till, mariaheterjag. En kompis till mig fick göra uppföljningstester efter hög sannolikhet, men allt visade sig vara helt ok, så jag hoppas verkligen det går bra! Det positiva är väl att du får definitiva besked och inte bara en sannolikhet!

• Waimea
    Semlan79 skrev 2014-07-05 00:01:26 följande:

Hade första UL 16/6, då jag var i v.10+5

Dessvärre var bebisen motsvarande 8+5, och saknade hjärtaktivitet. Jag fick ta Mifegyne dagen efter, och ytterligare två dagar efter det Cytotec.

Mitt andra MA. Hade dessutom MF tidigare i år, så det verkar inte riktigt vilja bli någon mer bebis för oss. Kanske nästa gång? Lycka till alla, med era små januaribebisar.

Åh, vad tråkigt. Kram på dig!!
  • Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-07 12:21:43 följande:

Här är jag i 14+4 och har egentligen bara börjat bli svullen ofta i anslutning till måltider, ungefär som ni andra verkar ha blivit redan tidigt i första trimestern? Mamma hade liten mage under sina graviditeter så det kanske går i arv? Hon mådde också bra vilket jag gör. Igår kände jag livmodern när jag var riktigt kissnödig och låg på rygg. Känns som en lång väg kvar innan livmodern stannar uppe och ännu längre tid innan jag kan känna av fosterrörelser. Känns tråkigt. Å andra sidan kan jag leva som vanligt! Och förra veckan såg vi ju ett levande foster så allt är ju som det ska även om jag inte än ser ut så gravid.

Om fostret ligger intill ryggraden så kan magen hålla sig liten hela vägen igenom, om jag fattat rätt! Min granne bara e a skrattar och säger 'du är så himla gravid', på henne syntes det också tidigt( hon har också tre barn)
  • Waimea
    mariaheterjag skrev 2014-07-07 22:40:02 följande:

I morgon ska jag göra moderskapsprov Är nervös och orolig för hur det kommer kännas och gå!!! Har fått vätta mig med typ något desinfektionsmedel över hela kroppen och ska göra en gång till i morgonbitti. Har försökt tänka bort detta ett par dagar men nu blir det mycket verkligt igen.

Det som känns skönt är att sonen sover hos farmor idag så jag bara kan bry mig om mig själv i morgonbitti och sambon har tagit ledigt så han och sonen ska åka och bada under dagen så jag kan vila.

Ja, lycka till nu!!! Har också tänkt på dig.
  • Waimea

Sprang 6 km i morse, innan det blev för varmt

Urskönt, men efteråt kände jag de första ilningarna av fogarna. Äsch, då, sist sprang jag fram till 5 månader, men nu blir det väl inte så..

• Waimea
    skomakarfrun skrev 2014-07-08 18:49:28 följande:

Jag har ett orosmoment. Mina flytningar är inte lika som förra grav. Denna gång har jag ofta ngt segt och nästan trådigt. Någon som känner igen sig?

Är lite orolig att det är delar av slemproppen som släpper lite nu och då. Att min livmodermun är lite öppen?

Flytningarna (sega slemmet) är grönt i färgen men luktar inget. Det är inte blodstrimmigt så då borde det väl inte vara någon fara? Eller ska jag ringa BM?

Grönt låter inte toppen.. Ring Bm. Hellre en gång för mycket.
  • Waimea

Mitt första barn var 2,5 när nr 2 kom. Jag köpte en begagnad syskonvagn som var min trotjänare i 2 år. Gissar att det hade varit hopplöst att få med den äldre om han inte haft en egen plats att sitta på, så tjurig som han var..Men det är klart, jag bor på landet och använde den nästan uteslutande hemma. Har aldrig varit mycket för att gå i affärer med småbarn, vare sig jag eller ungarna. Så - ett tips är att leta upp en begagnad vagn som komplement, behöver inte bli särskilt dyrt. Min var i princip ny, men den jag köpte av hade en dotter som vägrade åka. Med andra ord är det svårt att förutse hur det kommer funka med era barn, men för mina var det toppen!

• Waimea

Nummer 1 bar jag i sjal länge, nr 2 hatade sjalen för det blev för tätt, men gillade bärsele. Personligen gillade jag sjalen bra mycket bättre, den var mer ergonomisk och ombonad när man väl lärt sig knytningen. Den här gången satsar jag på en ringsjal och en joggingvänlig vagn

• Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-14 00:18:46 följande:

Jäkla tjat om Facebook överallt... Fler än jag som inte vill att Facebook ska ta del av privat info som mina graviditetssymptom/besvär? Räcker med familjeliv.se men här får jag åtminstone vara anonym.

Jag vill också få vara mer anonym och trivs bra med att hålla Fb och Fl åtskilda.
Svar på tråden BF Januari 2015