• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • AB mamma

Är 38 väntar min 4:e har en 15,12,8 åring så det blir litet glapp. Min sambo har en dotter 13 sen tidigare men det blir vårt första gemensamma. Vi velade länge om vi skulle eller inte och chansade lite tånkte ge det till sommaren om det itne tagit sig så hade vi skippat det, men denna lille ville verkligen komma till oss. Kom på 2:a men egentiligen på första riktiga försöket Tog bort spiral 26 mars och hade ÄL den 22 mars så hade egentligen inte mkt till förhoppning den månaden. Men sen i april så körde vi på på riktigt och det tog sig direkt så nu blir bf 6/1 spännande att se hur denna graviditet blir då de tidigare var jättejobbiga med illamåendet men denna gång känner jag bara lite till och från och är glad så länge det inte blir värre.

• MillaPo

Jag jobbar på kolonial avdelningen i livdmedelsbutik, lägger det mesta av min fritid på dottern o familjen.Håller på att renovera vårt lilla radhus i etapper oxå o när hall o gästrum e klart innom en månad måste vi börja med sista sovrummet så de e klart till bebis kommer. Vi har två katter oxå o har alltid haft stort intresse för djur :)

• Sudden

Hej hej,

Tror inte det är sant att jag kan hoppa in här nu - hoppas hoppas allt går vägen :). Har plussat efter en ivf så allt är jättetidigt och bf borde vara runt 10:e jan. Jag är 38 och har en son på åtta sen tidigare så det här är en sladdis och första gemensamma barnet. Bor i stad. Gillar yoga, mat och resor. Ekonom och journalist. Ska läsa in mej på tråden nu. 

• maarny

Kom på att det nog är trevligt om jag berättar lite om mig själv också haha :D

Jag är en tjej som alltid har varit mycket engagerad i djur, det har varit det mitt liv kretsat kring sedan jag var pytteliten. I dagsläget har jag 1 häst (arabiskt fullblod), 2 hundar (amstaff och sheltie), 2 katter ("räddningskatter"), 15 kaniner, 4 hamstrar. Har länge sysslar med avel på smådjur och är väldigt aktiv med kaninerna. Tävlar i utställning och hoppning om helgerna. Fullkomligt älskar mina djur och den mesta lediga tiden läggs naturligtvis med dem :) min sambo sen 4 år tillbaka har tack och lov stor förståelse för att djuren tar tid och hjälper till en del samtidigt som han sysslar med bilar och tillsammans renoverar vi huset så gott vi hinner. Vårt barn kommer förändra våra liv gigantiskt mycket. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med men bebisen kommer såklart bli prioriterad som nummer ett och jag är beredd att offra alla djuren om det krävs utom hästen och hundarna. Tycker att jag nog ska kunna hinna med dem ändå. Vill man så kan man? Har många med barn i stallet som har barn och fler hästar så det ser positivt ut.

Jag har ett 7-16 jobb på familjeföretagets kontor där jag håller på med företagets ekonomi och min sambo är rörläggare :)

• bejb

Jag är en 28 årig hemmamamma som bor med sambon, dottern på snart 2 år och våra två katter i ett nyrenoverat hus ute på landet i Finland. Jag jobbar annars på bageri men är hemma ännu med dottern och kommer fortsätta vara det en tid ännu då vi får syskon i januari.
    Tycker om att baka och vara i köket,sticka och virka,vara ute i trädgården o pyssla, gå på loppis m.m. m.m

• Sunnan

Jag är 30 år och jobbar inom vården. Bor i en lägenhet i förorten med min man, vi gifte oss förra sommaren. Mitt största intresse är matlagning och bakning, har en vägg full med kokböcker, tittar på otaliga matlagningsprogram och älskar att få experimentera i köket. Var nyligen på resa till Frankrike med min man där han konstaterade att de flesta restauranger inte imponerade alls på honom längre för han får bättre mat hemma - kan vara den bästa komplimang jag fått. Trivs också väldigt bra i löpspåret, jag blir rastlös och mår dåligt om jag inte får träna så det ska bli spännande att se hur det går med magen sen. Än så länge är det inga problem alls :)

• fröet2015
    Sunnan skrev 2014-05-07 12:10:25 följande:
    Jag är 30 år och jobbar inom vården. Bor i en lägenhet i förorten med min man, vi gifte oss förra sommaren. Mitt största intresse är matlagning och bakning, har en vägg full med kokböcker, tittar på otaliga matlagningsprogram och älskar att få experimentera i köket. Var nyligen på resa till Frankrike med min man där han konstaterade att de flesta restauranger inte imponerade alls på honom längre för han får bättre mat hemma - kan vara den bästa komplimang jag fått. Trivs också väldigt bra i löpspåret, jag blir rastlös och mår dåligt om jag inte får träna så det ska bli spännande att se hur det går med magen sen. Än så länge är det inga problem alls :)
    Ja, förra graviditeten var löpning bara att glömma, tyvärr.. Det tog hårt på mig mentalt, joggningen är liksom min meditation och antidepressiva medicin. Styrketränade lite andra halvan, men led av att inte kunna ta i utan att bli supertrött. :( Den här gången är jag lite mer förberedd på att inte kunna träna, så förhoppningsvis blir det inte lika jobbigt!
  • LängtansBlåaBlomma

Jag är 26, snart 27 år. Tillsammans med min sambo sen fem år och väntar vårt första barn. Vill vara anonym i övrigt ett tag till :)

• RockTheRebell

Nu är remiss skickad för Kub om 5v ca och rul med anatomiscreen i v17 ca. Längtar till vi får se vår lill* men givetvis var det 2 olika "skvallerpersoner" i varsitt väntrum så nu är ju inte det hemligt länge till.. Blir man sedd med den lila pärmen kan man likagärna skriva på fb typ ;) haha

• Semlan79
    bejb skrev 2014-05-06 20:50:24 följande:
    HUR berättade/ska ni berätta för familjen om tillökningen?

Förra gången berättade vi åt de blivande mor och farföräldrarna i samband med farsdag. Då skrev vi en hälsning från lillbebben i magen också på kortet (då berättade vi redan i v 6 för jag spydde hela dagarna på jobbet och berättade där samma vecka då jag inte kunde dölja det längre)
    Sen berättade vi för närmaste vännerna efter första ultra och "allmänheten" fick se en gravidmage på facebook i vecka 20.

Men denna gång skulle det ju vara roligt att hitta på något skojigt sätt att dela med sig...

Vi ska ha 2 års kalas åt dottern om 3v och då är jag ju i vecka 8. Vi fundera om vi skulle klä tjejen i en topp med texten "världens bästa storasyster" eller något liknande :)

Vi kommer att vänta tills efter KUB, så vi vet att allt är OK.
     Har tid för daterande UL och blodprov den 16/6, och själva KUB-ultraljudet görs den 30/6.

Svar på tråden BF Januari 2015