• LillaMiraklet

När fick ni beslut om graviditetspenning ifrån fk?

Som rubriken lyder, hur lång tid tog det innan ni fick beslutet om graviditetspenning efter att ni skickat in alla papper?

• Svar på tråden När fick ni beslut om graviditetspenning ifrån fk?
  • Hjärta i norr

För min del gick det förvånansvärt snabbt, mindre än tre veckor från att jag postade mina ansökningshandlingar. Men min kollega som fick samma intyg från vår arbetsgivare fick beskedet först en vecka innan det var dags att gå på graviditetsledigt. Verkar vara väldigt godtyckligt, kanske en fråga om vilken handläggare som får papperna på sitt bord.

• solros68

Om jag minns rätt gick det ganska snabbt 3-4 veckor, innan jag fick mitt svar.

• ebbozz

de har 1 mån handläggningstid men jag fick mitt mindre än 3 veckor efter att jag skickat. och det var nu i mars

• Brummiie
    LillaMiraklet skrev 2014-05-02 13:25:51 följande:

Tack för era svar, då hoppas jag att jag får mitt besked ganska snart smile1.gif

Vad jobbar du med? Väntar också på mitt. Drygt hehe.
  • Asjak

6 veckor tog mitt, även då jag ringde och ringde!!

Fick jobba två veckor över tiden och fick avslag, så nu är jag sjukskriven istället

• Brummiie
    Asjak skrev 2014-05-09 22:44:57 följande:

6 veckor tog mitt, även då jag ringde och ringde!!

Fick jobba två veckor över tiden och fick avslag, så nu är jag sjukskriven istället

Jobbigt :/ Fyllde din chef i att du inte kunde bli omplacerad?
  • Brummiie

Fick mitt beslut idag o det har tagit ca 4veckor. Fick igenom heltid från det datum jag sökte, känns jätteskönt!

• LillaMiraklet

För mig tog det 26 dagar innan jag fick mitt besked men fick bara igenom 75% så har skickat 25% på omprövning så hoppas att jag även får igenom det.

Svar på tråden När fick ni beslut om graviditetspenning ifrån fk?