Inlägg från: veraicon |Visa alla inlägg
  • veraicon

IVF 2014

Hej,

Hoppar in här om det är ok?
    Tror att jag känner igen vissa av er från en annan tråd.

Vi gör vårt första IVF just nu och igår 9/10 hade vi ET på en tvådagars. Hade bara fått ut 4 ägg så vi var oroliga att ingen skulle ta sig men 3 blev befruktade varav 2 fortsatte dela sig. En är i mig och den andra hoppas vi kommer kunna gå att frysa.

Min killes spermier verkar vara i toppform medan jag dras med kort menstruationscykel, lite endometrios och lite allmänna hormonrubbningar i sköldkörteln. Det är alltså jag som är boven i dramat men jag hoppas så att IVF kan vara lösningen för oss. Vi har försökt sedan hösten 2012.

• veraicon
    Linda8110 skrev 2014-10-14 12:11:57 följande:

Hurra! Äntligen bra besked! Vätskan bakom livmodern har minskat så läkaren säger att nu är faran över. Han vill dock att jag knaprar skitmedicinen fram till gravtest 24/10. I frysen finns nu 4st 2-dagars, 5st 5-dagars och 1st 6-dagars! Känns toppen :)

Härligt! Både med vätskan och med att ha frysen full. I vanliga fall brukar jag känna mig "rik" när jag fyllt den med bär och svamp men i det här fallet är det ju något mycket mer värdefullt!!! 
  • veraicon
    Linda8110 skrev 2014-10-19 18:24:16 följande:

Idag kom mensen...

Befarar att den har kommit här idag också, bara spottings än men ihållande mensvärk gör inte saken bättre.

Hur hanterar ni besvikelsen? Jag och min sambo orkar nästan inte prata om det, allt kretsar liksom kring det här nu och vi blir ju bara ledsna av det. Han är ju den jag vill må bra med och nu är det svårt att veta vad annat vi ska fokusera på. 
  • veraicon
    Linda8110 skrev 2014-10-20 20:10:20 följande:
    Vi kramas massor. Kanske låter banalt men det hjälper oss. Vi peppar varandra och övertygat varandra om vartannat att det kommer bli vår tur. Försöker skratta åt det positiva att jag slipper Lutinus och kanske snart kan få börja träna. Samt att vi kanske kan göra ett nytt försök efter nästa mens. Försöker hitta de små sakerna! Sen gråter vi också såklart.
    Det där om att övertyga om vartannat känner jag igen, vissa dagar orkar jag vara stark, andra gånger han. Kramas är bra, bara vara nära! Promenera tillsammans i höstmörkret är också rätt skönt har jag märkt. 

Vi såg ändå ett svagt streck imorse när vi tjuvtestade så jag håller hoppet uppe. Och jag/vi har bestämt oss för att på ett eller annat sätt ska det förr eller senare lyckas. Man får leva på det. Och jag är säker på att det kommer bli likadant för er. 

Stor kram och tack för orden!
  • veraicon
    Testdag idag och det blev plus på stickan! Glad

Vi har trott att det hade skitit sig så då jag haft lutinusbruna flytningar i en vecka och några klarröda blödningar. Men det är tydligen någon liten som har hållit sig fast ändå. Nu börjar en annan sorts orosväntan...

Stor kram till er alla, denna tråd har varit ett bra stöd och jag säger heja, heja till er alla! Kommer nog kika in här ibland och se hur det går för er. Hoppas verkligen inte att jag kommer att återkomma med en missfallshistoria...
Svar på tråden IVF 2014