Inlägg från: Linda8110 |Visa alla inlägg
  • Linda8110

IVF 2014

Karriärskvinna skrev 2014-09-07 23:08:32 följande:

Hej! Jag och min sambo har försökt i ca. 1,5 år, med ett missfall på midsommarafton i år. Enl. utredningen har jag lite få ägg för min ålder, men i övrigt ser allt bra ut. Om knappt tre veckor börjar vår IVF-karusell med nässpray och sen sprutorna. Känns lite läskigt men ändå skönt att det närmar sig!

Välkommen till klubben ;)
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-13 22:08:34 följande:

Så himla typiskt, har ju planerat in o vara sjuk den dag äggplocket är om ca 2 veckor om allt går bra, och igår fick jag ringa o sjukanmäla mig för att jag tyvärr fått hög feber plus magsjuka på riktigt:(

Började mitt nya jobb nu 1 september, så de känns ju lite sådär att sjukanmäla sig två ggr o omloppet på två veckor... Låter detta trovärdigt? Och chefen vet ej om något ang ivf... Hade ju underlättat lite men de känns inte så säkert när jag endast har ett vikariat nu...

Åh nej vad typiskt... Men ska du inte berätta för din chef i alla fall då? Jag menar du ska ju ändå vara borta en dag till sen vid insättning. De flesta brukar vara väldigt förstående.
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-13 23:58:22 följande:
    Jag tänker ju på detta, men nu e de såhär att jag har ett vikariat på ett halvår och om allt går bra så får jag en fast tjänst... De är d jag tänker på, om jag nu inte får den fasta tjänsten pga detta...

Vill säga d, men ändå inte...
    Jag skulle berätta sanningen. Chefer uppskattar oftast att man är raka med dem. Det är dessutom olagligt att inte anställa någon pga graviditet, IVF och dylikt. Det är mer konstigt att du är borta nu, en dag till om ett par veckor (kanske även dagen efter pga smärta) och sedan en dag till vid insättning. Det skulle göra mig som chef mer orolig för att min nya anställd inte är seriös. Var alltid rak och ärlig :)
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-14 09:43:34 följande:
    Ahh, men då är frågan vem jag skall berätta de för, jobbar på sjukhus och i detta fall finns ju chef fast de är inte hon som är ansvarig för scheman m.m.. Vem skall jag säga d till?
    Din närmaste chef. Det finns ju alltid chefer över huvudet på dessa chefer men du ska alltid vända dig till din närmsta chef. Lycka till :)
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-15 23:20:34 följande:
    Av okej, har tänkt mycket på de med..

Men jag känner de att jag redan vart sjuk vid ett tillfälle nu o hade nästan jobbat två veckor på de nya, om två veckor skulle jag behöva sjukanmäla mig igen pga äp, och sedan en dag till för ET om vi lyckas.. Känns att de blir rätt mycket, och om vi inte lyckas på första och inte får några embryon till frysen så är det ju samma visa igen.. Självklart gör alla hur dem vill, men i mitt läge så känner jag att jag måste säga de, inte bara dels för att dem skall ha en förklaring till varför jag måste vara borta utan för att st skall kännas bra för mig själv, blir stressad/orolig över sånt och det är de sista jag vill vara när man skall genomgå ivf:)
    Tycker det låter som ett bra förslag! Jag är likadan. Jag har hemska kollegor och vill egentligen inte alls dela något av mitt privata liv med dem, men det gör mig lugnare när jag vet att de inte spekulerar kring varför jag är borta om dagarna.
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-16 10:13:48 följande:
    Precis, de får bära el brista... Jag har ju ett fast jobb att gå tillbaka till om dem inte vill ha mig pga de.. Men vill innerligen jobba kvar på etta ställe.. :) tänkte att jag skulle prata med dem imorgon..
    Hur gick det?
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-18 12:41:00 följande:
    Dem två jag skall prata med är inte här, dem hade gått när jag kom o skulle jobba kvällen. Igår, och idag är dem på möte.. Typiskt!! Har en dag imorgon med så:)) de e ju inget stress så, hoppas att dem har överseende med detta bara. Och tack för att du fråga:)). Gulligt av dig!
    Här håller vi ihop :)
  • Linda8110
    metda skrev 2014-09-18 20:57:21 följande:

Hur går det för er annars? Vad gör ni nu, sprayar eller är det nån som börjat på injektioner än? Jag ska börja med sprutor i början av oktober, är lite orolig för humörsvängningar då...

Jag börjar med sprutorna i nästa vecka! Jag är inställd på att påverkas så jag är beredd :)
Svar på tråden IVF 2014