Inlägg från: Linda8110 |Visa alla inlägg
  • Linda8110

IVF 2014

karro 2014 skrev 2014-09-23 10:02:44 följande:

Jag är så himla ledsen:((

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

Åh nej va tråkigt! Förstår att du är besviken... Tycker de gör fel som inte tittar innan man börjar. Så gjorde de alltid på Sophiahemmet.
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-23 12:43:35 följande:
    Jag gjorde ett ul 22 augusti innan behandlingen och då var de ingen cysta där.. Den har kommit nu under behandlingen..
    Oj vad konstigt! Jävla skit i alla fall....
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-09-23 20:14:00 följande:

Pga. att det är fullt på Sahlgrenska blir det 4 veckor med nässpray innan två veckors sprutor och sen äggplock v 45 .

Hur går det för dig?

Oj 4v med sprayen... Lider med dig! Jag hoppas allt går bra med bara sprutor för mig så jag slipper sprayen. Men vad gör man inte liksom? Jag börjar med Gonal-F imorgon kväll. Sprutor i ca 10 dagar tror jag.
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-09-23 22:18:46 följande:
    Ok. Spännande! När är det äggplock? Är det din första IVF?

Jag ska ringa och tjata lite på dem på Sahlgrenska, kanske de får ett återbud inom de närmsta veckorna så jag kan få en tidigare tid...
    Japp första försöket! Livrädd och superglad i ett haha. Vet ej när äggplock blir. Gissar i slutet av nästa vecka eller början på veckan efter om allt ser bra ut på UL på måndag. Gissar att det beror på hur min kropp reagerar på hormonerna.
  • Linda8110

Karro: jag läste på Gonal-F att cystor är en ganska vanlig biverkning. Lät ju inte så uppiggande direkt! Hur mår du?

• Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-09-27 08:39:44 följande:
    Nu har jag fått tid en vecka tidigare, känns jättebra :)
    Va bra! När börjar du med sprutor då? Jag är på dag 4 nu och känner mig som en ballong haha
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-27 08:59:02 följande:
    Asså? Har verken läst eller brytt mig om o läsa om biverkningarna faktiskt...då kanske de är ifrån den då, fick hem mitt Stim protokoll för nästa ggn o då skall jag ha 300 Ie gonal-f... Jodå de e väl okej nu, tråkigt de som va men kan ju tyvärr inte göra så mycket åt saken, nu är de bara till o vänta.. Själv då? Hur känns de nu med början av behandlingen?
    Helt missat ditt inlägg :)

Ja det är säkert sprutan som ger cystor, men sedan har jag också hört att vissa har mer tendens till att få cystor en andra. Jag hoppas verkligen att din försvinner snart!!! Nu vill vi ju köra hårt :)

Jag är svullen och öm, men vid gott mod. Första dagen med Orgalutran idag. Kliade som fan! Men har lagt sig nu. Ska på koll imorgon bitti så får vi se om det börjat växa några ägg samt om dosen på 125 verkar bra för mig.
  • Linda8110

VUL nummer 2. 12st ägg över 10mm, den största 13,7. Läkaren vill vänta med att plocka tills måndag. Det jobbiga var att han tvekade lite pga att jag är så svullen. Blir orolig att han tar fel beslut... Men man ska väl lita på dem. De tog ytterligare ett blodprov idag och så ska jag in på ny koll på fredag morgon.

• Linda8110
    metda skrev 2014-10-02 06:38:49 följande:
    Jobbigt att vänta, men vad kan hända om de väntar lite extra egentligen?

Jag tog min första spruta hos sköterskan igår. Blev lite paff när hon tyckte att jag redan birde veta hur man gör, tydligen skulle jag läst på innan... Jag trodde jag skulle dit för att lära mig, varför offra en hel eftermiddags jobb annars? Men men... Sen inser jag när jag kommer hem att jag har plockat ut en kartong med puregon 300, en 600 och en 900, det var vad jag fick på apoteket. Trodde att det var olika STYRKOR, men vad jag förstår nu är det vara mängden... Så jag lär väl göra slut på dessa.
    Att man är så svullen kan tyda på överstimulering, därför man blir orolig. Men proverna var bra så det var ingen fara. Bara att kämpa på till måndag.

Du tog tomma sprutor hos sköterskan alltså? Eller ska du ta sprutor dagtid?
Svar på tråden IVF 2014