• Anonym (??)

Porrbilder i mobilen

För det första så är JAG emot porr. Så alla ni som tkr porr är helt okej å jättebra behöver inte svara här.

Nu är det så att både jag och min man är emot porr och anser att det inte alls är nyttigt snarare tvärtom; destruktivt för ett förhållande. Nu har jag hittat porrbilder på en massa porrskådisar i min mans iphone bland hans bilder. Det var inte så att jag snokade, utan jag kollade igenom bilderna vi tog efter dagens utflykt och letade efter en fin bild att skicka till min mamma. Jag konfronterade honom och frågade vrf han hade porrbilder i mobilen, han blev jätte nervös och sa att det var hans kompis som skickat de via whatsapp och att de sparats bland hans bilder. Jag förstår inte varför hans kompis skickar porrbilder till honom? Han vet att min man är gift. Nu vill jag han ska sluta prata med sin kompis. Är det rätt? Återigen så är JAG helt emot porr och det visste han när vi gifte oss. Har jag isåfall inte rätt att uttrycka mig och be han sluta prata med sin kompis eller be sin kompis sluta skicka porrbilder till honom?

• Svar på tråden Porrbilder i mobilen
  • Godnatt
    Anonym (??) skrev 2014-04-27 18:23:04 följande:
    För det första så är JAG emot porr. Så alla ni som tkr porr är helt okej å jättebra behöver inte svara här. Nu är det så att både jag och min man är emot porr och anser att det inte alls är nyttigt snarare tvärtom; destruktivt för ett förhållande. Nu har jag hittat porrbilder på en massa porrskådisar i min mans iphone bland hans bilder. Det var inte så att jag snokade, utan jag kollade igenom bilderna vi tog efter dagens utflykt och letade efter en fin bild att skicka till min mamma. Jag konfronterade honom och frågade vrf han hade porrbilder i mobilen, han blev jätte nervös och sa att det var hans kompis som skickat de via whatsapp och att de sparats bland hans bilder. Jag förstår inte varför hans kompis skickar porrbilder till honom? Han vet att min man är gift. Nu vill jag han ska sluta prata med sin kompis. Är det rätt? Återigen så är JAG helt emot porr och det visste han när vi gifte oss. Har jag isåfall inte rätt att uttrycka mig och be han sluta prata med sin kompis eller be sin kompis sluta skicka porrbilder till honom?
    Nej, din man är inte emot porr. Han är bara den toffel du gjort honom till. Grattis. Gör slut eller fortsätt tukta honom.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Anonym (Hades)

Han behöver väl mer än du är villig att ge. Låt honom ha sin onanistund med porrdejterna eller lämna honom då...

• Anonym (??)
    Anonym (Hades) skrev 2014-04-27 18:29:51 följande:
    Han behöver väl mer än du är villig att ge. Låt honom ha sin onanistund med porrdejterna eller lämna honom då...

Saken är den att jag är precis villig för vad som helst med honom och det vet han. Allt från vanligt sex, oralt, analt och u name it. Även förklädnader osv. Jag är en väldigt sexig person och uttrycker det gärna. Men jag vill då inte att han ska gå å titta på porrbilder när han kan ha sex med mig.
  • Baloo81

Din man är inte emot porr. Och jag tror knappast att det är hans kompis som har skickat det. Om det är hans kompis som har skickat så kan han visa upp det på whats up i såna fall. Om han sen skulle ha fått det av sin kompis så skulle han ha sagt att hans kompis ska sluta skicka sånt. Jag vet inte hur det är med iphone. Sparas alla bilder i en stor mapp eller delas det upp som i samsung? I samsung kan jag se vilka bilder som kommer ifrån typ Facebook, Viber, insta, whats up osv.

• kanalltidblibättre

Du uttrycker dig inte bara. Du ställer krav. Själv tycker jag du ska börja leva ist.

• Nyfiken gul

eftersom han blev nervös över att du konfronterade honom så är han förmodligen inte alls på samma nivå när det gäller porr som dig. 

är han ärligt emot porr hade han inte haft behov av att bli nervös över dina frågor.  Han hade då förmodoigen inte ens sparat bilderna. 

Det är inte kompisen som är boven i det här utan att din man kanske har ändrat åsikt - han FÅR ändra åsikt - men eftersom han vet hur emot du är så kanske han inte vågar vara ärlig.

Ta ett prat med honom i normal vänlig samtalston och red ut det.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

att vara emot porr är inte samma sak som att förbjuda porr. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (??)
    Baloo81 skrev 2014-04-27 18:34:26 följande:
    Din man är inte emot porr. Och jag tror knappast att det är hans kompis som har skickat det. Om det är hans kompis som har skickat så kan han visa upp det på whats up i såna fall. Om han sen skulle ha fått det av sin kompis så skulle han ha sagt att hans kompis ska sluta skicka sånt. Jag vet inte hur det är med iphone. Sparas alla bilder i en stor mapp eller delas det upp som i samsung? I samsung kan jag se vilka bilder som kommer ifrån typ Facebook, Viber, insta, whats up osv.

I en iphone sparas bilderna direkt bland de egna bilderna från whatsapp utan att man ser varifrån de kommer. Jag vill inte be honom "bevisa" att de kommer från hans kompis, men även om de gör det så tkr jag han borde ha raderat de å sedan bett sin kompis sluta skicka sådana bilder.
  • missan75

Är du säker på att han verkligen är emot porr?

Att be honom sluta prata med sin kompis är lite to much och lite väl kontrollerande. Om din man däremot får bilder han inte vill ha bör han ju enkelt kunna informera sin kompis om det.

• Anonym (??)
    missan75 skrev 2014-04-27 19:00:44 följande:
    Är du säker på att han verkligen är emot porr?

Att be honom sluta prata med sin kompis är lite to much och lite väl kontrollerande. Om din man däremot får bilder han inte vill ha bör han ju enkelt kunna informera sin kompis om det.

Vi har pratat om det så många gånger förut, och jag har tom frågat om vi skulle testa med porr men han sa nej och att han inte ville det.

Jag tror inte han vill ha bilderna men inte vågar säga det till sin killkompis, kan det vara så? Att han bara skrattar bort det å kommenterar "vilka snygga bröst" elr ngt sånt, för att verka "manlig" på något sätt? Kan det vara så att det kan ha med någon sorts grupptryck att göra?
  • missan75
    Anonym (??) skrev 2014-04-27 19:11:22 följande:

Vi har pratat om det så många gånger förut, och jag har tom frågat om vi skulle testa med porr men han sa nej och att han inte ville det.

Jag tror inte han vill ha bilderna men inte vågar säga det till sin killkompis, kan det vara så? Att han bara skrattar bort det å kommenterar "vilka snygga bröst" elr ngt sånt, för att verka "manlig" på något sätt? Kan det vara så att det kan ha med någon sorts grupptryck att göra?
    Förlåt men det låter som om du lever i förnekelse.
  • Godnatt

Så är det förstås. Din man är en hen som inte vill visa sitt verkliga jag för sin killkompis.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Zoja

Låt din man ha lite privatliv. Vad gör det dig om han kollar på porr ibland? Det är skillnad på sex och onani, ibland är man sugen på det ena, ibland på det andra. Och då kan porr vara ett trevligt hjälpmedel.

• katastrofplantagen

Han vill ha bilderna, han vill kolla på porr, bara inte i sällskap av dig
  • Anonym (Pocka)

Jag tror precis som övriga har skrivet här... han vill titta på porr men vill inte erkänna det för dig eftersom du är så emot det.
    O sen att han inte vill titta på porr med dig tror jag mer handlar om att det är pinsamt o något man gör själv.
    Skulle det nu va kompisen som skickat bilderna så spelar det väl ingen roll!
    Då får han ju säga till sin vän att sluta med det helt enkelt!
    Men jag tror att du lever i förnekelse o vågar inte "snoka" Som du säger för att du är rädd för sanningen.
    Sen tycker jag det är helt sjuk inställning folk har med det här o "snoka" i sin partners mobil!
    Vadå om man litar på varandra o inte ska ha hemlisar så har man väl inget o dölja ändå?
    Jag tycker det är helt okej att jag kollar i hans o han för mer än gärna kolla både i min mobil o Facebook eftersom jag inte har något att dölja där!

Men åter till sak!
    Jag tror att du får leva med att din man kollar på porr o inte erkänner det för dig!
    O det spelar ingen roll om ni har världens bästa sexliv för ibland vill man ha lite tid för sig själv helt enkelt  Flört

• Fin

Bara erkänn .. du har en toffel till man som är emot porr för du sa säkert nåt i stil med
    "Porr är osunt! DU tycker ju så också Gösta.. eller hur!?" Drömmer 

Så har han fått finna sig i det då.. 

• Anonym (Jupita)
    Anonym (??) skrev 2014-04-27 18:23:04 följande:
    För det första så är JAG emot porr. Så alla ni som tkr porr är helt okej å jättebra behöver inte svara här. Nu är det så att både jag och min man är emot porr och anser att det inte alls är nyttigt snarare tvärtom; destruktivt för ett förhållande. Nu har jag hittat porrbilder på en massa porrskådisar i min mans iphone bland hans bilder. Det var inte så att jag snokade, utan jag kollade igenom bilderna vi tog efter dagens utflykt och letade efter en fin bild att skicka till min mamma. Jag konfronterade honom och frågade vrf han hade porrbilder i mobilen, han blev jätte nervös och sa att det var hans kompis som skickat de via whatsapp och att de sparats bland hans bilder. Jag förstår inte varför hans kompis skickar porrbilder till honom? Han vet att min man är gift. Nu vill jag han ska sluta prata med sin kompis. Är det rätt? Återigen så är JAG helt emot porr och det visste han när vi gifte oss. Har jag isåfall inte rätt att uttrycka mig och be han sluta prata med sin kompis eller be sin kompis sluta skicka porrbilder till honom?

Du tänker rätt och sunt. Vi killar gillar porr tyvärr men det är skadligt i slutändan. Det är vår natur att titta på. Våra ögon är en stark erogenzon. Ni tjejer fungerar lite annorlunda. Så är det för de flesta dock inte alla. Klart du kan be din man ha städade vänner. Det du gör är att du skyddar din familj! Du ger honom allt vettigt i sexväg. Han borde vara nöjd! Men se till att ni har kommunikation! Ärlighet vara längst. Att göra "små saker" bakom ryggen på varandra är en farlig väg. Man sätter fröet till nåt fruktansvärt i det långa loppet. Men du har självklart rätt till att be honom att sluta med sådant trams. Han får offra detta och du får offra annat för honom en annangång kanske. Ge och ta! Det är ofta en svag länk i förhållande. Din man är svag så du får ha koll på honom. Tyvärr. Folk som håller på sånt med porr och Parsex och massa annat sånt, deras förhållande håller inte oftast länge!
  • Anonym (!)
    Godnatt skrev 2014-04-27 18:25:36 följande:
    Nej, din man är inte emot porr. Han är bara den toffel du gjort honom till. Grattis. Gör slut eller fortsätt tukta honom.
  • zZzZz

Det går att se om bilderna är skickade via whatsapp, dom sparas med annat filnamn, IMG-år-datum, ingår...

Din man gillar nog porr och kollar nog när du inte vet, han är bara en människa, och gör som han vill :)

• Antiporr

Det kan ju vara så att han är mot porr men ibland faller för frestelsen, lite som att ngn som inte äter sötsaker ibland inte kan låta bli ett chokolad som ligger framme. I dessa fall tycker jag man snarare ska skylla på systemet/industrin än individen. Ta ett snack med honom och fråga om det han sagt om sin inställning till porr är sant eller inte.

Svar på tråden Porrbilder i mobilen