• fluu

Fortsätta med d-droppar?

Hej!

Fundering om d-droppar: Min dotter är nu två år och tre månader och gratis utdelning av d-droppar är slut. Hon är allergisk mot mjölk och ägg så jag funderar på om det är bra att ändå fortsätta ge henne tillskott av d-vitamin?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Svar på tråden Fortsätta med d-droppar?
  • JennyL88

Mycket bra idé. D vitamin är viktigt för att bygga upp skelettet. Skulle absolut fortsätta, kommer själv fortsätta med tillskottet även att mitt barn dricker mjölk och äter ost. Solen som vi tar upp genom huden och d vitamin bildas är inte alltid tillräckligt.

BF 15 oktober
  • emmisss

Det nya är att dom ska ändra d vitamin rekomendationerna, man ska ära dom längre och mer!

Så det skadar inte att ge henne! :)

• fluu

Då får vi köpa på apoteket då :)

• Natulcien

Jag skulle ha fortsatt att ge i det läget.
    Vi gav sonen tills han var 3 år, fastän han äter allt, och äter som en häst. Vi kommer nog dessutom att ge honom under vinterhalvåret några år till också.
    I Finland rekommenderar man D-vitamin i 18 år.

• Sune03

Det är bara att ösa på med D-vitamin, för liten som stor.

• Sune03
    Natulcien skrev 2014-04-27 19:08:32 följande:
    Jag skulle ha fortsatt att ge i det läget.
    Vi gav sonen tills han var 3 år, fastän han äter allt, och äter som en häst. Vi kommer nog dessutom att ge honom under vinterhalvåret några år till också.
    I Finland rekommenderar man D-vitamin i 18 år.
    Jag äter det även som vuxen under vinterhalvåret.
  • IsDimma

Jag hade fortsatt. Särskilt på vinterhalvåret (men om ni har svårt att komma ihåg så kör hela året för enkelhetens skull). Jag är av uppfattningen att alla i Sverige behöver d-vitamintillskott under vintern.

• fluu

Det kan jag ju visserligen fråga på apoteket.... men samma dos på fem droppar per dag eller bör man öka nu när hon blir äldre?

Svar på tråden Fortsätta med d-droppar?