• Anonym (Fia)

min styvdotter och min dotter

Hur länge har ni bott tillsammans? Jag tänker om det kan vara en övergångsfas som går över när 8-åringen känner sig tryggare. Det kan vara jobbigt att åka mellan två familjer där det finns konkurrens från barn som bor på heltid medan hon är den enda som flackar emellan.

• Anonym (Fia)

Jag frågar igen. Hur länge har ni bott tillsammans?

• Anonym (Fia)

Din sambo är ju inte din dotters pappa även om hon har såna känslor för honom. Varför är det så viktigt för dig att ta striden mot din styvdotter om just denna sak?

• Anonym (Fia)
    Anonym (kluven) skrev 2014-04-28 12:31:26 följande:
    Ja min sambo tycker, vill och är det gärna. Ta striden? Handlar väl ändå om att hon sårar min dotter, om du läser ts där står hur min dotter agerar ut. Så då ska vi alla blidka henne för att hon växlar mellan två hem, okej hon får det bra och min dotter får det dåligt. Vilken deal måste jag säga.

Men varför skulle din dotter må dåligt av att hon inte får kalla din sambo för pappa? Du gör detta till ett större problem än det är.
  • Anonym (Fia)

Så som ts beskriver sin styvdotter verkar det vars en osäker flicka som behöver mycket trygghet och närhet. Om flickans pappa och ts ser till att flickan känner sig trygg så kommer hon säkert att sluta upp med att vara så kärlekstörstande och även känna sig trygg nog att dela sin pappa med ts dotter.

Svar på tråden min styvdotter och min dotter