Inlägg från: Anonym (finns?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (finns?)

min styvdotter och min dotter

Finns inte din biodotters pappa eller vill han inte h med er dotter att göra? Jag tänker att eftersom ni tänker vara gifta hela livet kanske din man kan adoptera din dotter?

• Anonym (finns?)

Tycker att familjemöte är kanonbra. Även enskilt samtal med 8 åringen för att försäkra henne om att hon är precis lika mycket älskad oavsett hur många andra hennes pappa älskar. Viktigt också att flickan får egentid med sin pappa då och då, din dotter kan ju få det den v hans dotter inte är där.

• Anonym (finns?)
    Anonym (Egentid?) skrev 2014-04-28 14:45:11 följande:

Samtidigt så är det inte kvantitet som gäller utan kvalitén på tiden som den här tjejen tillbringar med sin bonuspappa eller vad man vill kalla det.

Hmm hängde inte riktigt med hur du menar där?
  • Anonym (finns?)
    Anonym (Egentid?) skrev 2014-04-28 14:52:56 följande:
    Tänkte på att du skrev att bonusbarnet får träffa sin bonuspappa på heltid och det får inte hans biologiska dotter. Den biologiska dottern kanske får mer utan sin pappa på kanske pappan väljer att fokusera på henne. Därav skrev jag att det är trots allt viktigt med kvalitén på tiden och inte hur mycket han tillbringar tid med bonusbarnet. Hoppas du förstår nu :)
    Ja Jag kanske var otydlig, men jag menade att bonusbarnet kan få egentid, på samma vis som dottern, fast inte samma vecka som dottern får det. Tex att bonusdottern och mannen åker iväg själva, eller ägnar sig åt något tillsammans den veckan som dottern inte är där, och så får dottern egentid att åka iväg eller ägna sig åt något med sin pappa den v hon är hos dem.
  • Anonym (finns?)
    Anonym (Egentid?) skrev 2014-04-28 15:06:31 följande:
    Tycker även det vore en bra idé att han tar med sig båda tjejerna så dom får lära sig att dela med sig. Leka lekar där man får samarbeta osv. Det är jättenyttigt för barn! Flört
    Ja, i förlängningen är det kanon, då får de en känsla för varandra också, får man hoppas. Har de otur kommer mannens dotter alltid känna sig förfördelad, vissa är såna bara, men nu är hon ändå så pass ung fortfarande att det borde gå att jobba bort.
Svar på tråden min styvdotter och min dotter