Anonym (kluven) skrev 2014-04-30 06:41:20 följande:
Jag tål kritik men det är väl ändå skillnad på kritik och totalt bli sågad i fotknölarna? Folk skriver ju mer eller mindre att jag är dum i huvudet som inte lyssnar på min styvdotter, många tror sig veta vad jag känner för styvdottern och det gör att jag reagerar, såklart. Många gör även förlöjliganden. Som du själv säger många är fruktansvärt inställda på att styvdottern mår dåligt och min dotter som egentligen är den som mår dåligt i princip får skylla sig själv som inte har någon biopappa, och ska bara blidka styvdottern och sen vara nöjd. Om jag reagerar!
Fast om din dotter mår så dåligt, så kanske det inte hjälper med att bara få säga "pappa" till sin styvpappa? Hon kanske behöver professionell hjälp? Om styvdottern BÖRJAR må dåligt ENBART för att hon känner att någon håller på att "ta hennes pappa ifrån henne", så måste ni ju motverka det på nått sätt. Det är väl inte bättre om BÅDA barnen mår dåligt. För styvdottern mår ju dåligt pga din dotter - din dotter mår dåligt pga andra orsaker. Äh, jag vet inte. Egentligen tycker jag att din dotter borde kunna kalla din sambo för pappa. MEN om det är på bekostnad att en annan liten tjej ska bli orolig och ledsen, då är det inte okej längre. Avskyr när två familjer möts och ska försöka bilda en familj. Det funkar sällan. Detta är anledningen till varför jag bor själv med min son, och min pojkvän bor själv med sina barn. Skulle aldrig få för mig att leka familj med några som inte ÄR familj. Fast alla gör vi ju olika. Och i vissa fall fungerar "låtsasfamiljerna" smärtfritt. Fast i de flesta fall blir det bara skit och pannkaka av allt. Som i ert fall, t ex.