min styvdotter och min dotter
Japp det får hon, han tillome lånar henne på mammas dag för att ge egentid. Hjälper inte. Vi förstår ingenting, för hos mamma är det likadant där tävlar hon mot sin halvsyster och hon vill gärna ha mamma för sig själv och det får hon oftast.
På båda ställen finns ytterligare barn som bor på heltid. Hon får alltså dels sakna sin ena förälder hela tiden (något som de övriga barnen slipper) dels dela med sig av sina föräldrar till andra barn.
Kanske det finns en oro att de andra barnen helt skall "ta över" deras föräldrar och att din dotter vill kalla hennes pappa pappa gör ju inte saken bättre!
Ni förstår ingenting säger du och tycker att det borde vara en "bonus" för henne att ha "två mammor". Det bästa för henne hade ju naturligtvis varit att hennes föräldrar bodde ihop och att hon fick bo på ett ställe hela tiden....precis som din dotter har förmånen att göra! (Och då är det inte hennes biologiska pappa men hon bor ändå på ett ställe hela tiden och har en och samma fadersgestalt).
Jag frågar dig hur du hade upplevt det om din man behövde veckopendla och på veckorna bodde hos en annan kvinna. Varannan vecka kommer du dit och bor med din man. Den andra kvinnan behandlar din man som sin man och kallar honom "älskling" och presenterar honom som sin man när ni träffar andra människor.
Hade det varit okej för dig?
Varför inte?
Sen funderar du ett varv till på varför styvdottern inte tycker det är okej att andra barn kallar hennes pappa för pappa.