Radhuspinglan skrev 2014-04-29 22:48:28 följande:
Men har jag sagt nått annat!? Båda de stackars små barnen är oskyldiga offer i denna sörja! Jag ser inte problemet i att föräldrarna skiljt sig, alt övergivit sitt barn, utan problemet jag ser är den NYA familjekonstellationen.
Sorry! Var lite för snabb med att döma dig. Blandade lite ihop nicken...
Ja det kan inte va lätt att ha skilda föräldrar. Bara den som levt i en dysfunktionell styvfamilj vet väl det.
En, just for the record; det kan va jävligt att växa upp i en vilken som helst familj som inte fungerar som den ska.
Förstår inte varför ts reagerar som hon gör här. Känns ganska överdrivet. Man måste tåla kritik om men skriver här.
Men, som jag redan skrivit; många här klankar ner på ts och tror sig veta vad hon känner för styvdottern. Känns som styvdotterns ganska normala egobehovet av att få säga "han är min pappa. Bara min min min" går före minsta tjejens behov av att känna att hon har en farsfigur hon kan lita på och få glädjen av att kalla honom pappa. Många här som inte ens velat svara på varför styvdottern inte skulle må bra av att lära sig att dela/att man inte äger andra. På varför hon får kräva uppmärksamhet och få säga mamma till ts, samtidig som hon nekar ts' lilla dotter detsamma. Vi hade lite samma tendenser här tidigare, fast inte så extremt och handlade inte om att få säga pappa. Men här blev dottern satt reellt på plats. Ska man kräva/neka måste man själv göra det man kräver/nekar. Även barn måste få lära sig "live as you preach" läxan.