• Volt

min styvdotter och min dotter

Anonym (kluven) skrev 2014-04-29 21:05:06 följande:

Ja och VARFÖR svarar inte ni på motsvarande inlägg, inlägg som ger mig medhåll??! Haha.. Inte förvånad. Såklart jag inte svarat på era förlöjligande och rent av kränkande inlägg. Vad vill ni uppnå med det? Finns ingen mening att ens göra det, så nu vet ni det varför jag inte går in i debatten med era inlägg. Tycker ärligt talat att ni hör hemma i sandlådan, för ni skriver oerhört kränkande. Ni har bestämt er för att ENDAST se ur styvdotterns perspektiv, så det fattar ni ju att det inte finns någon debatt. Så då vet ni, så kan ni sluta spekulera.
    Kan du se något ur hennes perspektiv? Överhuvudtaget?
    Blir du kränkt av allt? Att mjölken är slut på ica? Att det blir kallt på vintern?
    Är du på riktigt seriös när du påstår att folk kränker dig när de inte håller med dig eller på ett sansat sätt ifrågasätter dig som Påven Johanna gjorde? 

• Volt
    Anonym (kluven) skrev 2014-04-29 21:40:55 följande:

Och här kommer ytterligare kränkningar och förlöjligande.. Är du på riktigt seriös när du tror att du får ett vettigt svar av mig, noll vett innanför pannbenet.
    Jaha, jag hade alltså rätt. Du borde arbeta med din förmåga att ta kritik. 
  • Volt
    Ann Cistrus skrev 2014-04-30 12:57:55 följande:
    Så styvdottern mår inte dåligt? Ett barn som agerar svartsjukt i båda sina hem och som klänger och behöver uppmärksamhet och går iväg och gråter om hon inte får detta låter som ett barn som mår bra i dina öron? 

Ett barn som mår bra och är tryggt kan dela med sig, är inte taskigt mot andra barn och är inte svartsjukt. 

Jag är inte en av de som alltid tycker synd om bonusbarnen. Jag är själv bonusmamma och brottas även jag med att vara rättvis och inte göra skillnad på mina och hans barn och jag vet att det är svårt! 

Om din dotters mående blir sämre av att styvsystern beter sig svartsjukt och ägande mot sin pappa, tror du inte att alla i familjen hade mått bättre om hon var tryggare i sin övertygelse om att hennes pappa är hennes och att hon inte går miste om något de veckor hon inte är hos honom? Din dotter har honom dubbelt så mycket, att låta din styvdotter ha ensamrätt på att kalla sin pappa för pappa, är inte det ett lågt pris att betala för att gjuta olja på vågorna? 
    Amen.
Svar på tråden min styvdotter och min dotter