min styvdotter och min dotter
Anonym (Egentid?) skrev 2014-04-29 15:32:20 följande:
Jag förstår inte varför man ska dra in BUP och få diagnoser hit och dit. Tjejen behöver lära sig att hon har inte ägarrätt på sin pappa. Punkt!! Det är inget konstigt. Om lilla tjejen vet att han inte är hennes biologiska pappa och känner behovet av att kalla honom för pappa och HAN är okey med det - vad är problemet?? Snacka om att dom vuxna skapar problem! Hon kan vara medveten om sitt ursprung och ändå kalla honom för pappa. Hur skulle detta leda till att dottern skulle hata TS barn? Det är ju en situation som ska lösas och då behöver ingen hata ingen! Tjejen kanske kallar honom för pappa en period och sen kanske hon inte tycker det känns rätt längre. Men då får det väl vara så! Att stötta en egoistisk dotter som vill ha pappan för sig själv är helt korkat enligt min mening. Vad hade hänt om dom hade valt att adoptera ett barn?? Ska inte barnet heller få kalla honom för pappa då han inte är biologisk pappa till adoptivbarnet? Och då ska den biologiska dottern få rätt??Anonym (Dela är viktigt) skrev 2014-04-29 15:39:28 följande:
Så du menar i fullaste allvar att det är vid att ge efter för den som ställer till med bråk (styvdottern) att man löser saker? Det ligger på ts och hennes 6 åriga (!!!) dotter att få husfrid? Du verkar inte tycka särskilt gott om ts' dotter? Var är din empati för henne? "Låtsasleka kärnfamilj"?? "Hon har en pappa"??? Jag menar, vem sitter igen med den såraste känslan? Styvdottern som får veta att faderskap inte handlar om biologi, eller ts' dotter som blir nekat att komma nära sin pappa/styvpappa på det sättet hon behöver? Får man syskon -styv, hel eller halv, måste man dela. Det är ingen som själv bestämmer att få syskon?