• Mikkann

Går in i v 16 med blödning, någon som haft blödning där det slutade bra???

Gick i lördags in i v 16. Haft mensvärk till och från men ingen ohanterbar smärta. I går startade det en blödning brun/röd med levrat blod. Störtblödde inte men det kom såfort jag satte mig på toaletten. Åkte till gynakuten där vi fick göra vul och bebisen levde och mådde bra. När vi åkte hem fick jag enorma smärtor och fick vända och åka tillbaka. Tittade med vul igen och allt såg fint ut med bebisen och läkaren kunde inte riktigt säga varifrån blödningen startat. Vi åkte hem igen och nu har blödningen avtagit men min oro är enorm. Haft två graviditeter innan och aldrig haft en blödning! Någon som vart med om liknande??

• Svar på tråden Går in i v 16 med blödning, någon som haft blödning där det slutade bra???
  • Ninni76

Jag hade en blödning med tredje barnet i v14 tror jag det var. Jag fick inte ens komma in på sjukan utan de sa bara- Är det ett missfall så märker du det.....Men det slutade och jag har en frisk liten tös på 7 år .
    Lycka till

• Mikkann

Tack för svaret! Jobbigt när man inte kan påverka på något sätt utan bara vänta och låta tiden visa:( har som sagt aldrig haft några komplikationer innan så ja håller tummarna att det går hela vägen! Fortsatte du blöda under resten av tiden?? Ninni76

• saua83

Jag har varit med om samma! Men på mig såg de på vag ultraljud att moderkakan låg långt ner och att det nog hade lossnat lite i kanten, blev sjukskriven heltid med strikta direktioner att ligga stilla, inte lyfta eller bära något. Var sjukskriven i 6 veckor helt och kunde sen jobba halvtid till jag var i v. 33 (fick gravidpenning). När livmodern växte följde moderkakan med, hade småblödningar från och till men de berodde antagligen på känsliga slemhinnor . I vecka 41 föddes en frisk liten pojk och på moderkakan kunde de knappt se att det hade varit ett "sår"! Hoppas allt går bra för er!

• Mikkann

Läkaren kunde se på vul att det vart en blödning men vad den berodde på kunde hon inte säga, hon nämnde att det kunde vara ifrån en bit på moderkakan! Får väl bara vänta ut tiden! Ska på ultraljud på onsdag igen! Tydligen vanligare med blödning än vad jag trodde!

• Ninni76
    Mikkann skrev 2014-04-28 09:03:56 följande:
    Tack för svaret! Jobbigt när man inte kan påverka på något sätt utan bara vänta och låta tiden visa:( har som sagt aldrig haft några komplikationer innan så ja håller tummarna att det går hela vägen! Fortsatte du blöda under resten av tiden?? Ninni76
    Nej det höll i sig i någon dag men sedan var det borta. Som  Saua 83 sa kan det bero på moderkakan. Ta det lugnt och försök att inte stressa upp dig, lättare sagt än gjort. Men det är det enda råd jag kan ge. Kram

• Mamma14

Jag har gått med blödning från v 16. (V 20 nu). Det visade sig att ja har föreliggande moderkaka. Fick blödningshämmande tabletter och strikt sängläge.

• Mamma14
    Mikkann skrev 2014-04-28 10:09:25 följande:

Mamma14 kunde de se det på vul??? När fick du reda på det????

Var på VUL i v 17 och då såg hon att moderkakan låg för kanalen.
  • Mikkann

Blödningen har avtagit så nu ligger jag och vilar! Finns inte såmycket mer att göra;(

Svar på tråden Går in i v 16 med blödning, någon som haft blödning där det slutade bra???