• Ei saa peittää

Hur lång vaär den längsta statsministern i Sverige?

I Amerka var han 193m.

Må ikke tildekkes
  • Svar på tråden Hur lång vaär den längsta statsministern i Sverige?
  • Mentat

Förhoppningsvis blir ingen statsminister pga sin längd men jag gissar på Carl Bildt som den längste även om Erlander var hyfsat lång också. Däremot exakt HUR långa de är /var har jag ingen aning om.

• SVejsan
    Ei saa peittää skrev 2014-04-28 23:09:06 följande:
    I Amerka var han 193m.
    Det är riktigt riktigt långt
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Mentat skrev 2014-04-29 09:01:18 följande:
    Carl Bildt är tydligen 1,92
    Det var även Tage Erlander, tydligen.

Nu har Leif Pagrotsky inte varit statsminister och lär väl aldrig bli det heller, men om han varit det hade det inte varit något problem att utse den kortaste i alla fall. Han är verkligen pytteliten för att inte vara dvärg.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Mentat
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 09:05:39 följande:
    Det var även Tage Erlander, tydligen.

Nu har Leif Pagrotsky inte varit statsminister och lär väl aldrig bli det heller, men om han varit det hade det inte varit något problem att utse den kortaste i alla fall. Han är verkligen pytteliten för att inte vara dvärg.
    Små män som söker makt har jag alltid känt en viss tveksamhet inför: Har de ett extra behov av att hävda sig?
    Rent allmänt alltså, det är inget som säger att det måste vara tillämpbart på Pagrotsky.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Mentat skrev 2014-04-29 10:06:06 följande:
    Små män som söker makt har jag alltid känt en viss tveksamhet inför: Har de ett extra behov av att hävda sig?
    Rent allmänt alltså, det är inget som säger att det måste vara tillämpbart på Pagrotsky.
    Jag var på Medborgarplatsen dagarna efter vinter-OS 2006, när Tre Kronor skulle firas för sitt guld. Minns att Pagrotsky av någon anledning stod på scenen och han såg ut som en skäggig docka där han stod tillsammans med Forsberg, Sundin, Lidström och grabbarna och shakade loss.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Hur lång vaär den längsta statsministern i Sverige?