Medfödda könsskillnader
Då jag har en dotter (lever som en pojke nu) som är transsexuell så vt jag till hundra procent att vissa saker är medfödda och att vi är olika pga vilket kön vi tillhör.
Tex vi uppfostrade absolut mitt barn som en typisk flicka bara en massa rosa, dockor och allt annat som hör till när man är flicka, dessutom så hade hon två äldre systrar som var så flickiga som man bara kan bli, ändå har mitt barn vetat sen hon började prata att hon faktiskt är född i fel kön.
Hon kallade sig själv för han, sen när hon var runt tre år så vägrade hon alla kläder som var typiska för flickor, hon har aldrig lekt med typiska flickleksaker utan alltid valt samma saker som killarna och har alltid älskat sport i alla former.
När hon var fyra år så fårgade hon mig hur gammal man är när snoppen växer ut, för henne var det helt självklart att hon var en grabb så den måste ju komma förr eller senare :p
När de på dagis frågade vad hon ville bli när hon blir stor så svarade hon att hon ville bli en flicka för alla säger ju att hon är en sån.
Hon har som sagt alltid vetat att hon egentligen är en grabb och när hon var 8 år så skickades hon på en könsutredning och där tog man blodprover p henne och man upptäckte att hon faktiskt har pojkkromosmer = hon är en grabb över allt förutom på ett enda litet ställe på kroppen....hur tusan ungen visste det i från början har jag tusan ingen aning om men nog tusan bevisar det för mig att det är inget man uppfostras till utan vissa saker bara är pga vilket kön man tillhör.
Ja kan ju påpeka att hon är exakt som en grabb i hela sitt sätt och vi har aldrig träffat någon som inte tror att hon är en kille och blir jätte förvånade när de får reda på att hon faktiskt är en tjej, för hur det än är så måste hon tillhöra det kvinnliga könet tills hon är 18 år, det har svenska lagar bestämt :-/